سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
بزرگترین کتابخانه زنجان در آستانه تعطیلی

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه هلال احمر که بزرگترین کتابخانه زنجان است به علت بی توجهی مسئولان در آستانه تعطیلی قرار دارد.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کتابخانه هلال احمر زنجان بزرگترین کتابخانه زنجان است که متاسفانه به علت فرسودگی، هلال احمر به دنبال تغییر کاربری آن برای استفاده تجاری است.

وی با بیان اینکه کتابخانه هلال‌احمر یکی از مهمترین کتابخانه‌های زنجان است، افزود: به منظور ارتقای وضعیت کتابخانه‌ها باید به دنبال بازآرایی، نوسازی و بروز رسانی کتابخانه‌ها باشیم و اگر کتابخانه هلال‌احمر نیز بازطراحی شود شکوه گذشته خود را بازخواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه هلال احمر متعلق به مردم است و کتابخانه‌های عمومی استان نیز آمادگی بازسازی این محل را دارد، اضافه کرد: متاسفانه برخلاف دستور چندباره استاندار در ارتباط با واگذاری حق انتفاع این کتابخانه؛ هلال احمر از این دستور امتناع کرده و همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

رضاخانی با اشاره به اینکه تعطیلی این کتابخانه که بزرگترین کتابخانه استان است؛ قطعاً به سرانه فرهنگی ضربه خواهد زد، افزود: این اداره کل آمادگی احیا و زیباسازی کتابخانه را دارد؛ اما هلال احمر همکاری نمی‌کند و تقریباً یک سال از دستور استاندار در ارتباط با واگذاری گذشته است.

وی با اشاره به اینکه ببینید سرانه پایدار فرهنگی مثل یک کتابخانه که اگر تخصصی و استاندارد باشد تاثیر به سزایی در رشد فرهنگی آن شهر خواهد داشت، گفت: متاسفانه زنجان در این حوزه در چند سال اخیر افول کرده و همه به دنبال ساخت معدن و کارخانه‌ها و امور صنعتی بوده‌اند.

رضاخانی با اشاره به اینکه وجود فضاهای فرهنگی در استان نیز باید به اندازه گسترش سایر فضاها باشد، افزود: انتظار داریم مسئولان در این زمینه بیشتر حساس بوده و همکاری بهتری را انجام دهند.

کتابخانه امام خمینی (ره) هلال احمر در محله اعتمادیه زنجان و در میدان آزادی، خیابان کشاورز واقع شده است؛ کتابخانه بزرگ امام خمینی (ره) وابسته به جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در سال ۱۳۷۱ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کتابخانه در فضایی به مساحت دو هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شده و بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان و همچنین بزرگ‌ترین کتابخانه در بین کتابخانه‎های جمعیت هلال‌احمر در کل کشور است که مواد اطلاعاتی موجود در آن با آخرین استانداردهای کتاب‌داری سازماندهی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط