دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
برگزاری کارگاه‌های داستان نویسی مقدماتی در زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی مقدماتی به صورت هفتگی در زنجان برگزار می‌شود.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت سنجی که در کتابخانه‌های عمومی انجام شده است؛ دوره‌های آموزشی متنوعی به میزبانی این مراکز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی حافظ خوانی و جلسات شرح مثنوی معنوی بیان کرد: خوشبختانه این جلسات ادبی از مخاطبان ویژه‌ای برخوردار بوده و با استقبال مواجه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از برگزاری جلسات آموزشی داستان‌نویسی مقدماتی خبر داد و گفت: این جلسات روزهای شنبه در کتابخانه شیخ عبدالکریم زنجانی که در یکی از مناطق محروم واقع شده برگزار می‌شود.

رضاخانی با اشاره به مباحث این جلسات آموزشی گفت: مباحث نظری پیرامون تحلیل و شناخت عناصر داستان و آشنایی با مبانی، ساختار و تکنیک‌های آن و بخش تمارین عملی بررسی و نقد دست نوشته‌های اعضای کارگاه و تقویت توان نویسندگی هنرجویان از جمله موضوعات آموزشی این کارگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی خانواده محور کردن آنهاست، افزود: در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای اعضای کودک و نوجوان و والدین آنها اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در این جلسات که در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود، موضوعات روانشناختی به حاضرین آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اصول فرزندپروری، بهبود رابطه والد فرزند و آموزشی بازی مادر و کودک از مباحثی است که در این کارگاه آموزش داده می‌شود.

رضاخانی ایجاد کتابخانه ویژه کودک را از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: بازطراحی کتابخانه روزبه برای راه اندازی نخستین کتابخانه مستقل مادر و کودک در زنجان برای ارائه خدمات ویژه به مادران و کودکان در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۸ کتابخانه مشارکتی و ۸۴ کتابخانه نهادی در استان داریم گفت: کتابخانه یک مرکز امن اجتماعی است که بیش از ۶۰ خدمت در آن انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط