دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
فروش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب گامی در مسیر عدالت فرهنگی در کشور است

یزد - مدیر کتابفروشی واحه یزد با اشاره به فروش مجازی کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: فروش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب گامی در جهت عدالت فرهنگی در کشور است.

سیدفرزاد مدرسی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امسال شاهد اتفاقات خوبی در نمایشگاه کتاب تهران هستیم که از آن جمله عرضه کتاب به صورت مجازی است که این امر به خوبی توانسته علاقمندان به کتاب در سراسر کشور را به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق دهد.

وی افزود: یکی از گام‌های مؤثر برای رسیدن به عدالت فرهنگی، توجه به تمامی نقاط کشور و دسترس‌پذیر کردن کتاب برای آن‌ها است که نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های اخیر توانسته در این مسیر حرکت کند و اتفاقات خوبی نیز صورت گرفته است.

مدرسی بیان کرد: عرضه کتاب به صورت مجازی نقطه قوتی برای دو گروه کتابفروش و کتابخوان است زیرا افرادی که نمی‌توانند در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند به صورت مجازی کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و خرید می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار آن، کتابفروشی‌ها نیز می‌توانند محصولات و کتاب‌های خود را به صورت مجازی عرضه کنند و در فروش کتاب در نمایشگاه کتاب سهیم باشد.

این کتابفروش یزدی بیان کرد: استقبال از نمایشگاه مجازی خوب بوده است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز این اتفاق صورت گیرد تا حمایتی از کتابفروشی‌ها نیز باشد.

مدرسی‌فرد بیان کرد: امیدواریم اطلاع‌رسانی‌ها نیز بیشتر صورت گیرد تا علاقمندان به حوزه کتاب نیز از این اتفاق خبر دار شوند و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: اگرچه در سال‌های اخیر با توجه به گران شدن کاغذ و مشکلات اقتصادی شاهد افت خرید و توجه به کتاب بوده‌ایم اما این مشکلات با برنامه‌های مختلف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال رفع شدن است و امیدواریم در نهایت منجر به توجه بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط