شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کتاب باید تبلیغ شود/ برگزاری هم‌زمان نمایشگاه مجازی و فیزیکی؛ یک تجربه خوب برای مخاطبان و ناشران

مدیر انتشارات هزاره ققنوس، تبلیغات شهری با موضوع کتابخوانی را مأموریت فرهنگی شهرداری می‌داند و معتقد است، توجه به موضوع ترویج کتابخوانی نباید به برگزاری نمایشگاه کتاب محدود باشد.

رضا حاجی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با تاکید بر نقش مدیریت شهری در ارتقاء جایگاه فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: از شهرداری تهران تقاضا دارم موضوع تبلیغات شهری با موضوع کتاب را جدی بگیرد. یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شهرداری، توجه به موضوع فرهنگ ازجمله کتابخوانی است و توجه بیشتر به تبلیغات محیطی، به سوق دادن جامعه به سمت کتاب و مطالعه، نقش موثری دارد.

وی بر ضرورت توجه به مقوله کتاب، فراتر از زمان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی تاکید کرد و افزود: توجه به موضوع کتاب، نه در زمان و نه در مکان محصور نیست؛ بنابراین باید به کتاب به‌طور پُررنگ در تبلیغات محیطی و شهری در نمایشگاه و بعد از نمایشگاه توجه کرد.

مدیر انتشارات هزاره ققنوس، با اشاره به حضور ۱۷ دوره‌ای خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره محل برگزاری کتاب تهران، گفت: حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، مصلا و شهر آفتاب را تجربه کردیم و مصلای امام خمینی (ره) برای راحتی مخاطب و ناشران، گزینه بهتری است اما بخش عمده خاطره‌بازی ناشران به دوره حضورمان در سئول برمی‌گردد.

وی افزود: محل مصلا علاوه بر حضور سهل و آسان مردم، برای ناشران نیز بهتر است؛ زیرا حمل کتاب‌ها سهولت بیشتری دارد و به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر مناسب‌تر است.

مدیر انتشارات هزاره ققنوس در ادامه به سومین تجربه برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی و فیزیکی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره و بیان کرد: بخش مجازی برای جمعی از مخاطبان که به دلایل مختلف امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بسیار خوب و مفید است؛ به‌عبارت دیگر لازمه این رویداد به شمار می‌آید.

حاجی‌آبادی با بیان اینکه در کشورهای دیگر کمتر دیده می‌شود نمایشگاه مجازی و فیزیکی به‌طور همزمان برگزار شود و این الگو در ایران تجربه خوبی برای مخاطبان و ناشران به حساب می‌آید، عنوان کرد: این الگو برای برگزاری نمایشگاه کتاب، تجربه درستی است؛ نخست به این دلیل که در برخی مواقع فروش مجازی از فروش فیزیکی پیشی می‌گیرد؛ علاوه براین امکان خریداری کتاب برای همه اقشار مختلف فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها