دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
همچون کودکی‌ هستم که نمی‌خواهد کتاب موردعلاقه‌اش تمام شود

خداخدا می‌کنم حرف‌هایش را زود تمام نکند. علمی، منسجم و دقیق جوابم را می‌دهد. توی دلم فکر می‌کنم وقتی بزرگ شدم می‌خواهم محمد قصاع شوم!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - مریم کمالی‌پور راوری: صبح روز چهارم نمایشگاه، زیبا و وحشتناک شروع می‌شود. ساعت ده‌ونیم صبح بدو بدو خودم را به سرای اهل قلم می‌رسانم. وقت نمی‌شود توی غرفه عنوان نشست را بررسی کنم؛ اما وقتی که عنوان را روی دیوار پشت مهمان‌ها می‌بینم ناراحت می‌شوم که چرا تندتر ندویده‌ام: «از ادبیات وحشت نترسیم». عنوان نشست همه خستگی‌های سه روز قبل را از تنم می‌شوید.

مهمانان نشست محمد قصاع و محمدرضا شمس هستند. حسین تولایی هم برنامه را اجرا می‌کند. نفس‌نفس‌زنان روی صندلی می‌نشینم و سعی می‌کنم سر نخ صحبت‌های قصاع را پیدا کنم. حسین تولایی نگاهی به من و عکاس ایبنا می‌اندازد و با لبخند از حضور بچه‌های رسانه در نشست تشکر می‌کند. عکاس را نمی‌دانم؛ اما من که خیلی کیف می‌کنم.

نشست ژانر وحشت تر و تمیزترین و علمی‌ترین نشست تا اینجای نمایشگاه است. دلم نمی‌خواهد تمام شود؛ اما حسین تولایی نشست را با یک شعر به قول خودش ترسناک، تمام می‌کند. محمد قصاع را دعوت می‌کنم به غرفه ایبنای کودک و نوجوان بیاید که با بزرگواری می‌پذیرد. از او درباره آینده ژانر علمی‌تخیلی، درباره ژانری‌نویسی و امکان ژانری‌نویسی ایرانی می‌پرسم.

خداخدا می‌کنم حرف‌هایش را زود تمام نکند. علمی، منسجم و دقیق جوابم را می‌دهد. توی دلم فکر می‌کنم وقتی بزرگ شدم می‌خواهم محمد قصاع شوم!

سری به غرفه انتشارات باژ می‌زنم. آقای آقایی مدیرتولید نشر می‌گوید؛ امسال چند عنوان تألیفی دارند که خیلی هم پرفروش‌اند. به غرفه برمی‌گردم و اسم کتاب‌ها را جست‌وجو می‌کنم و درباره‌شان اطلاعات به دست می‌آورم.

در طول روز چند صوت مصاحبه پیاده می‌کنم و چند نشست و جشن امضا می‌روم؛ اما تمام مدت به فکر این جمله محمد قصاعم: «من آینده ژانری‌نویسی در ایران را روشن می‌بینم».

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط