یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
ایجاد تحول از اولویت فرهنگی مجلس دوازدهم است

منوچهر متکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: نخستین اولویت در مجلس جدید تاکید بر تحول در نگاه نمایندگان جدید است که موجب تحول در رویکرد و کارکرد مجلس دوازدهم شود.

منوچهر متکی، نماینده مردم تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره اولویت‌های فرهنگی مجلس دوازدهم گفت: نخستین اولویت در مجلس جدید، تاکید بر تحول در نگاه نمایندگان جدید است تا زمینه‌ساز تحول در رویکرد و کارکرد مجلس دوازدهم شود. تصویری که اکنون مردم نسبت به کارکرد و عملکرد مجلس در ذهن دارند، تصویر مطلوب و قابل قبولی نیست.

وی افزود: برای تغییر این تصویر، باید تحول در اداره مجلس، سازوکارها، کارکرد کمیسیون‌ها و مدیریت مجلس محقق شود؛ باید بتوانیم نیازهای جامعه را اولویت‌بندی کنیم تا قانون‌گذاری و نظارت که دو وظیفه مهم مجلس است براساس آن اولویت‌ها باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم درباره اختصاص بودجه مستقل به نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور گفت: البته هنوز مجلس دوازدهم کار خود را آغاز نکرده و اظهارنظر در این موضوع زود است اما معتقدم مسائل مورد نیاز کشور که بخشی از آن به تولید اندیشه و فکر مرتبط و در قالب کتاب و تولیدات علمی منتشر می‌شود، باید مورد توجه نظام قرار بگیرد. از لحاظ بودجه و برنامه‌ای و اینکه چگونه و به چه شکل باشد، حتماً با علاقه کمیسیون‌هایی که این موضوعات را پیگیری می‌کنند، من هم آن‌ها را دنبال می‌کنم.

متکی ادامه داد: نظام حتماً باید در حوزه فرهنگ، تولید و نشر اندیشه همت کند، چراکه این کارِ سودآورِ یک شرکت خصوصی نیست، که صادرات و واردات کند یا شیئی را تولید و به بازار عرضه کند. این کاری است که سود آن در درازمدت مشخص می‌شود و نیازمند عشق و نگاه درست است؛ بنابراین به این فکر کنیم که به‌عنوان رسالت اسلامی، باید زکات علم اندیشمندان را نشر دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها