جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
تکمیل کتابخانه مرکزی رشت بخش بزرگی از مشکلات حوزه کتابخوانی را برطرف کند

گیلان- رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: کتابخانه مرکزی رشت می تواند بخش بزرگی از مشکلات در حوزه کتاب و کتابخوانی و کمبود شاخص فضای مطالعاتی استان گیلان را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، سردار عباس بایرامی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه در حال تکمیل مرکزی رشت با همراهی یاسر تقوا مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در جمع خبرنگاران افزود: کتابخانه مرکزی رشت با پیش‌بینی امکانات و فعالیت‌های مختلفی همچون بخش مادر و کودک و نیز بخش ویژه سالمندان می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات در حوزه کتاب و کتابخوانی و کمبود شاخص فضای مطالعاتی استان را برطرف کند.

وی بر هم افزایی و کمک همه مسئولان استان برای به ثمر رسیدن پروژه فرهنگی کتابخانه مرکزی رشت تاکید و تصریح کرد: رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف در گرو توجه به حوزه مهم فرهنگ و بویژه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در همه مناطق و ایجاد عدالت فرهنگی و توسعه آن برای آحاد مردم است.

بایرامی تاکید کرد: گیلان یکی از مناطق مستعد توسعه فرهنگ مطالعه است که با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی می توان کاستی‌ها در این بخش را جبران کرد و شاهد پویایی و نشاط بیشتر مردم و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باشیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور توجه به کتابخانه مرکزی رشت را به عنوان الگوی کارآمد دستگاه های اجرایی در گیلان خواند و توسعه نگاه حمایتی مدیران و مسئولان استانی از حوزه فرهنگ را به عنوان رکن اصلی پیشرفت جامعه مهم دانست.

وی عنوان کرد: ایجاد کتابخانه‌های عمومی استاندارد و مجهز در اقصی نقاط کشور و گیلان حاکی از نگاه فرهنگی مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی به توزیع عادلانه مقوله کتاب و کتابخوانی است.

تکمیل کتابخانه مرکزی رشت مهمترین اولویت فرهنگی در گیلان است

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مختلف کتابخانه های عمومی استان، وجود ۸۶ باب کتابخانه عمومی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان را یادآور شد و از ارائه خدمات کتابخانه توسط ۲ کتابخانه سیار در شهر رشت و منطقه آزاد انزلی برای تسهیل دسترسی مردم مناطق فاقد کتابخانه خبر داد.

یاسر تقوا همچنین تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را مهمترین اولویت فرهنگی در گیلان دانست و گفت: در صورت تکمیل و بهره برداری کامل این مرکز فرهنگی بخش اعظمی از مشکلات کمبود فضای مطالعاتی در رشت برطرف شده و مزایای فراوان آن شامل همه مردم و مسئولان استانی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه و پیگیری مسئولان کشور و استان پروژه کتابخانه مرکزی رشت به ثمر برسد و میزبان همه مردم گیلان باشد.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت بازدید و با کتابداران این مرکز فرهنگی گفت‌وگو کرد.

عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع، در سال ۱۳۸۳ آغاز شد اما ساخت آن از سال ۹۸ به طور جدی وارد فاز عملیاتی شد به طوری که در مرداد ۱۴۰۰ توسط معاون رئیس جمهوری وقت افتتاح شد اما هیچگاه به بهره برداری نرسید.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بار دیگر مطالبه بهره برداری از این پروژه مطرح شدو هم اکنون بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها