چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کارخانه زاگرس در آستانه افتتاح/ دولت کنار بخش خصوصی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی کارخانه کاغذسازی زاگرس، از افتتاح آن طی یکی _ دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، پس از افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره افتتاح کارخانه جدید تولید کاغذ چاپ و تحریر گفت: مقدمات اجرایی افتتاح کارخانه، بیش از ۸۵ درصد نهایی شده، دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است و کارخانه‌ای بسیار معظم است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور، بنده و مدتی قبل معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مجموعه بازدید کردیم، کارها به خوبی پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم تا یکی‌دو ماه آینده افتتاح شود.

برگزاری نخستین جشنواره ویژه کتاب کودک و نوجوان

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه ارتباطات بین‌المللی در حوزه نشر، عنوان کرد: این کار به‌طور جدی دنبال می‌شود و مدتی پیش در نمایشگاه‌های هندوستان، عمان، ترکیه و عراق حضور داشتیم و آن‌ها هم متقابلاً در نمایشگاه ما حضور داشتند.

اسماعیلی با اشاره به حضور ناشران استانی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ افزود: امسال نیز ۲۵ استان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند و فرایندی سالانه است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کشور گفت: این کتابخانه در اراک قرار دارد، ۲۰ درصد از کار اجرایی آن باقی‌مانده و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال افتتاح شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره اهمیت حوزه کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب بیان کرد: این حوزه یک بخش بسیار مهم است که نیاز امروز ما است. بیشترین فروش کتاب در حوزه کودک و نوجوان به ثبت می‌رسد، به‌طوری که ۲۵ تا ۳۰ درصد فروش ناشران به این حوزه اختصاص دارد؛ بنابراین نیازمند کار جدی است.

وی افزود: کار تالیفی در این بخش به‌شدت مورد حمایت است، به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان و ادبیات مشکل داریم و بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت جدی در این حوزه است، در این زمینه نخستین جشنواره ویژه کتاب کودک و نوجوان را به‌زودی برگزار می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها