چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
رئیسی: نمایشگاه کتاب جلوه‌ای از عدالت فرهنگی است

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی، برتوجه دولت سیزدهم به موضوع عدالت فرهنگی گفت: برپایی سالانه نمایشگاه کتاب تهران، نشان‌دهنده توجه به عدالت فرهنگی است.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، ساعت ۲۱ سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در دهمین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم درباره مسائل مختلف کشور صحبت کرد. در این گفت‌وگو آیت‌الله رئیسی بر توجه دولت به موضوع عدالت تاکید کرد. وی با اشاره به سفرهای استانی دولت سیزدهم گفت: دولت مردمی بر موضوع عدالت تاکید دارد. در طول سفرهای استانی به‌عنوان مثال در سفرم به کردستان مردم برای افتتاح پروژه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی ازجمله کتابخانه کردستان از دولت تشکر کردند.

وی با بیان اینکه دولت در بخش برنامه‌های فرهنگی ازجمله افتتاح کتابخانه موفق عمل کرده است، گفت: در دولت مردمی، عدالت فرهنگی بیشتر تاکید شده؛ چنانچه میزان کتابخانه‌ها در مناطق غیربرخوردار بیشتر شده است. نمونه‌ای از عدالت فرهنگی در این دولت را می‌توان در بخش افتتاح و ایجاد کتابخانه‌ها، کارهای فرهنگی، ایجاد سالن‌ها در سراسر کشور که میزان آن چند برابر بوده، جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: برپایی سالانه نمایشگاه کتاب تهران، نشان‌دهنده توجه به عدالت فرهنگی است. سال گذشته یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب از طرف روستاها اعلام نیاز شده بود و از طرف شرکت پست برای آن‌ها ارسال شد. در طول برگزاری نمایشگاه کتاب، میان روستا و شهرستان و تهران از نظر توزیع و ارسال کتاب تفاوتی وجود ندارد.

رئیس قوه مجریه عنوان کرد: قطعاً مردم مشکل دارند اما حضور ۹ میلیون زائر در کنار جوار مرقد مطهر امام رضا علیه‌السلام که به‌مناسبت عید نوروز و بعد از عید نوروز انجام شد، از نشاط مردم حکایت دارد؛ دولت برای ایجاد نشاط اجتماعی به‌ویژه در نسل جوان، خانم‌ها و آقایان و دختران و پسران گام‌های بیشتری را برخواهد داشت. دولت برای افزایش نشاط اجتماعی تلاش بیشتری خواهد کرد و حتماً اقدامات لازم به ثمر خواهد نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها