دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
فردوسی بالاترین فرد در حفظ ادبیات فارسی است

خوزستان- نویسنده خوزستانی معتقد است: فردوسی تنها شاعر نبود بلکه وطن پرستی بود که توانست زبان فارسی را حفظ کند و به باور من بالاترین فرد در ادببات فارسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حمیدرضا فیض الهی شامگاه یکشنبه نویسنده کتاب آیین رونمایی از کتاب «طلسم یاقوت» در کتابخانه مرکزی اهواز بیان کرد: این کتاب را به فردوسی شاعر بزرگ تقدیم کردم، زیرا زبان فارسی مدیون این شاعر اسطوره‌ای است.

فیض‌الهی افزود: وقتی در مورد فردوسی صحبت می‌کنیم اولین نکته‌ای که به ذهن ما می‌رسد، اسطوره وشجاعت این شاعر بزرگ است، در حالیکه فردوسی فقط یک شاعر نبود، بلکه سیاست‌مدار و فرهیخته‌ای وطن پرست بود.

این نویسنده خوزستانی با توضیح اینکه فردوسی توانست زبان فارسی را حفظ کند، اظهار کرد: به شخصه بر این باورم که فردوسی بالاترین فرد در ادبیات فارسی است و هرچند شاعران بزرگی چون: حافظ، سعدی، مولوی و… به ادبیات فارسی خدمت والایی کردند؛ اما فردوسی حافظ زبان فارسی بود.

وی ادامه داد: تلاش کردم راه فردوسی که حفظ فرهنگ و زبان فارسی است، را ادامه دهم.

فیض الهی با اشاره به مراحل نوشتن کتاب طلسم یاقوت عنوان کرد: پروسه داستان این کتاب طولانی بود و از هشت سال پیش آغاز شد. گروهی از مهندسین کامپیوتر تصمیم گرفتند بازی کامپیوتری را بسازند و به پیشنهاد دو نفر از دوستان طراحی بازی را به من واگذار کردند.

وی گفت: طراحی داستان را نوشتم و فرستادم اما مهندس اصلی طرح را نپسندید اما قبل از فرستادن داستان دو شرط گذاشتم که اگر براساس این کتاب بازی ساخته شد، درصدی از فروش به من اختصاص یابد و شرط دوم امتیاز در انحصارم باشد که خود مجوز چاپ کتاب را بگیرم.

در این نشست مسئول انجمن ادبی شهرزاد ضمن خرسندی از حضور شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان حوزه کتاب بیان کرد: این نشست از مجموعه نشست‌های محفل ادبی شهرزاد است که میزبان نویسنده کتاب «طلسم یاقوت» هستیم.

فردین کوراوند افزود: حمیدرضا فیض الهی از اعضای انجمن شهرزاد است و امیدواریم این نشست‌ها فراغ خاطری برای نویسندگان و سایر علاقه‌مندان حوزه کتاب قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    بسیار عالی✌🏻🌹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها