یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
یک‌قدم تا ریشه‌کن‌شدن جعل امضا و هویت

شرکت پارت، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت هوش مصنوعی در ایران، با ارائه امضای دیجیتال فراشناسا، راه‌حلی نوین برای این چالش ارائه کرده است. پارت، پیشرو در هوش مصنوعی ایران، امنیت امضا را به ٪۹۹/۹۹ می‌رساند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا هزاران سال است که امضای هر شخص نمادی از او و حضورش در اسناد مختلف بوده و هست. مهر و موم کردن، امضا با قلم، اثر انگشت و … همه و همه نشانه‌هایی از حضور یک شخص هستند؛ با این وجود از نظر سطح و میزان امنیت تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

دوره مهر و امضا با قلم را اگر کنار بگذاریم، می‌توان گفت با ورود اثر انگشت به دنیای احراز هویت، سطح مناسبی از امنیت ایجاد شد که قدم‌های بعدی بر پایه آن یا در تکمیل آن پیش رفته است. یکی از نقاط عطف این حرکت صعودی، در دوران پاندمی کرونا اتفاق افتاد که کاربران وقت بیشتری در اینترنت صرف می‌کردند و به دنبال آن بودند که بسیاری از امور را نیز از این طریق پیگیری کنند.

شهروند و هویت دیجیتالی در این دوره اوج گرفت و نیازهایی مثل امنیت اطلاعات و احراز هویت الکترونیکی پررنگ‌تر شد. در واقع در دنیای امروز که فعالیت‌های آنلاین به بخشی از زندگی بدل شده‌اند، امنیت اطلاعات و احراز هویت از مهم‌ترین دغدغه‌ها به شمار می‌روند. شرکت پارت، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت هوش مصنوعی در ایران، با ارائه امضای دیجیتال فراشناسا، راه‌حلی نوین برای این چالش ارائه کرده است.

فراشناسا، پیشرو در صنعت احراز هویت الکترونیک و امضای دیجیتال

فراشناسا یک سامانه احراز هویت غیرحضوری است که با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتم‌های ریاضی پیشرفته و رمزنگاری نامنظم، هویت کاربران را به طور دقیق و امن تأیید می‌کند. این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در بسترهای مختلف، از جمله بانکداری الکترونیک، دیجی‌پیمنت‌ها، سجام، ثبت‌نام‌های غیرحضوری و احراز هویت مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.

فراشناسا پیش از این در بستر سازمان‌های دولتی و به‌خصوص بانک‌ها مجری سامانه‌های احراز هویت الکترونیکی و امضای دیجیتال بوده است، لیکن با فراگیری فعالیت‌های دیجیتال و مهم شدن مفهوم شهروند الکترونیک، امروزه خدماتش را به‌صورت گسترده‌تر و برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می‌کند. امضای دیجیتالی، یکی از خدمات مهم فراشناسا می‌باشد که با روش‌های بیومتریک احراز هویت الکترونیکی گره خورده است و امنیت هویت شما را به ٪۹۹/۹۹ می‌رساند و عملاً نمی‌توان آن را جعل کرد.

در زمینه امضای دیجیتالی، نام‌های زیادی در ایران فعالیت می‌کنند، لیکن بعضاً محدود به همین یک روش (احراز هویت الکترونیکی روش‌های پیشرفته بسیاری دارد) هستند و حتی گاهی دیده شده که با سوءاستفاده از ناآگاهی عمومی، خدمت امضای الکترونیکی را هم‌سطح و هم‌تراز امضای دیجیتالی به فروش می‌رسانند. برای درک بهتر مسئله، بیایید نگاهی به تفاوت امضای دیجیتالی و امضای الکترونیکی بیندازیم.

امضای دیجیتال فراشناسا، سطح جدید از اعتبار

یک‌قدم تا ریشه‌کن‌شدن جعل امضا و هویت

جهت افزایش اعتبار امضای دیجیتال، فراشناسا دو مسئله مهم را در نظر گرفته است؛ اول بهره‌گیری از روش‌های مکمل احراز هویت الکترونیکی و دوم اضافه‌کردن فاکتورهای مربوط به اعتبارسنجی امضای اسناد. به‌عبارت‌دیگر:

امضای دیجیتال می‌تواند برای بهبود و افزایش سطح امنیت و اعتبار با انواع تکنیک‌های احراز هویت الکترونیک تجهیز و همراه شود. فراشناسا از این فرصت استفاده کرده و یکی از دلایلی که باعث می‌شود امنیت امضای دیجیتالش فوق‌العاده بالا باشد، همین است.

همچنین از منظر اعتبار، فراشناسا علاوه بر تشخیص هویت، «زنده‌بودن» و «هوشیاری» کاربر دیجیتالی را نیز متوجه می‌شود. به این طریق شما می‌توانید مطمئن باشید که شخص امضاکننده، به‌صورت کاملاً هوشیار و آگاه، اقدام به امضای سند نموده و اصطلاحاً راه فرار قانونی ندارد.

قابلیت‌های کلیدی فراشناسا

احراز هویت چندعاملی: فراشناسا از روش‌های مختلفی مانند تشخیص چهره، تشخیص صدا، تشخیص حرکات دست و سنجش هوشیاری برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کند. این امر امنیت احراز هویت را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

سرعت و دقت بالا: فراشناسا می‌تواند هویت کاربران را در کمترین زمان ممکن و بادقت بسیار بالا تأیید کند. این امر تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

قابلیت استفاده آسان: استفاده از فراشناسا بسیار ساده است و نیاز به هیچ دانش یا مهارت خاصی ندارد. کاربران می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود از این سامانه استفاده کنند.

امنیت بالا: فراشناسا از بالاترین سطح امنیت برای محافظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. تمام اطلاعات کاربران به‌صورت رمزنگاری شده ذخیره و منتقل می‌شوند و تحت کنترل و قابل‌مشاهده [فقط] برای صاحب اطلاعات (خود کاربر) هستند.

مزایای استفاده از فراشناسا

افزایش امنیت: فراشناسا با استفاده از هوش مصنوعی، امنیت احراز هویت را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

کاهش هزینه‌ها: استفاده از فراشناسا می‌تواند هزینه‌های مربوط به احراز هویت حضوری را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

بهبود تجربه کاربری: فراشناسا با سرعت و دقت بالا، تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

کاهش زمان فرایندها: فراشناسا می‌تواند فرایندهای احراز هویت را به طور قابل‌توجهی تسریع کند.

پارت، خالق فراشناسا

یک‌قدم تا ریشه‌کن‌شدن جعل امضا و هویت

در سال‌های اخیر شرکت‌های بسیاری در زمینه هوش مصنوعی ورود کرده‌اند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها هستند که پیش‌زمینه واقعی در رابطه با هوش مصنوعی و همکاری با متخصصان این حوزه را دارند. «پردازش اطلاعات مالی پارت» که از سال ۱۳۹۹ تجربه عملی احراز هویت غیرحضوری کاربران را دارد، توانسته است مجموعه ای از بهترین متخصصان ریاضی، اقتصاد و فناوری اطلاعات را کنار هم قرار دهد.

گروه نرم‌افزاری پارت، مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت و کالج هوش مصنوعی پارت بخش‌های دیگر این نام بزرگ هستند. توانمندی این شرکت در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی باعث ارائه ابزارها و راه‌حل‌های متنوع شخصی و سازمانی شده که در بسترهای مختلف ارائه می‌شوند، از نرم‌افزارهای مختلف، وبگاه‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه گرفته تا پروژه‌های زیرساختی و گسترده سازمانی و دولتی.

با پیشرفت هرچه بیشتر هوش مصنوعی، فناوری احراز هویت الکترونیکی و امضای دیجیتالی فراشناسا یک‌قدم بیشتر به مرز «غیرقابل‌نفوذ» نزدیک می‌شود، کما اینکه تا امروز به‌خوبی توانسته در احراز هویت الکترونیکی و امضای دیجیتال غیرحضوری و غیرقابل جعل، نقش‌آفرینی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها