دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
پرفروش‌های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ تهران کدام استان‌ها بودند؟

خوزستان- در حالی که تنها دو روز تا برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باقی مانده، مروری بر نقش خوزستان در نمایشگاه سال گذشته خواهیم داشت، نمایشگاهی که هفتمین کرسی فروش آن در میان استان‌ها به خوزستان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، نزدیک به ۱۰۰ ناشر خارجی، ۲۲۰ کتاب‌فروش و ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر داخلی شامل ناشران عمومی، دانشگاهی، آموزشی، کودک و نوجوان، دیجیتال در بخش حضوری و مجازی سی و چهارمین نمایشگاه کتاب فعال بودند و حدود ۳ هزار عرضه کننده در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند.

بیشترین خرید بر اساس تعداد نسخه خریداری شده، به ترتیب به استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، اصفهان و کرمان تعلق گرفت و این پنج استان ۶۱ درصد از خرید کل کشور را به خود اختصاص دادند. در این میان استان خوزستان پس از استان فارس توانست در جایگاه هفتم قرار گیرد.

۵ استان ۶۱ درصد از خرید کل کشور را در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران کسب کردند

کمترین خرید از استان‌های ایلام، کهگلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و هرمزگان بود و این پنج استان ۳ درصد از خرید کل کشور را به خود اختصاص دادند. استان خوزستان از میزان فروش بر اساس فروشندگان (ناشران و کتابفروشی‌ها) در بین ۳۲ استان شرکت کننده از سراسر کشور، با ۵ هزار و ۳۱۰ نسخه، ۳۹ درصد نسخه فروخته شده را به‌دست آورد. بیش از ۹۳ درصد تعداد کتاب‌های فروخته شده متعلق به فروشندگان (ناشران و کتابفروشی‌ها) استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان بود و سهم فروشندگان ۲۶ استان دیگر از کتاب‌های فروخته شده کمتر از ۷ درصد بوده است.

خوزستان ۵ هزار و ۳۱۰ نسخه در نمایشگاه سی و چهارم فروخت

در قسمت پراکندگی فروشندگان (ناشران و کتابفروشی‌ها) به تفکیک نوع فروشنده به ترتیب بیشترین فروشندگان کل، استان استان خوزستان از فروشندگان کل استان با تعداد ۱۰ و ۴۵ درصد و در بخش ناشران با تعداد ۹ و ۹۰/۹۱ درصد و در بخش کتابفروشی‌های استان، خوزستان با یک کتابفروشی ۰۹/۹ درصد از فروشندگان استانی را کسب کرد.

کتابفروشی پاتوق کتاب اهواز در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲ در ردیف پرفروش‌ترین‌ها

در این میان کتابفروشی پاتوق کتاب اهواز با تعداد ۴ هزار و ۲۱۹ نسخه فروخته شده و از این تعداد ۵۶۴ نسخه در استان خود و ۳ هزار و ۶۵۵ در دیگر استان‌ها توانست در ردیف پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها به ترتیب تعداد نسخه فروخته شده قرار بگیرد.

۴ هزار و ۲۱۹ نسخه کتاب سهم پاتوق کتاب اهواز در نمایشگاه سی و چهارم کتاب تهران

پاتوق کتاب اهواز در بخش بزرگسال با تعداد ۳ هزار و ۶۵ نسخه فروخته که از این تعداد ۴۳۵ نسخه در استان خود و ۲ هزار و ۶۳۰ نسخه رتبه فروش در دیگر استان‌ها را کسب کرد. این کتابفروشی یک هزار و ۱۲ نسخه فروخت که از این تعداد ۱۱۲ نسخه در استان خود و ۹۰۰ نسخه فروش در دیگر استان‌ها را کسب کرد. این کتابفروشی در بخش کتاب دانشگاهی در تعداد نسخه فرخته شده ۱۳۴ نسخه و در بخش فروش در استان خود ۱۷ نسخه و فروش در دیگر استان‌ها ۱۱۷ نسخه فروخت.

در بخش استان‌ها در یک نگاه استان خوزستان، ۵ هزار و ۸۰۰ نسخه از تعداد خریداران و ۳.۲۲ درصد آمار کل و تعداد نسخه خریداری شده ۴۵ هزار و ۴۸۵ بود.

گفتنی است؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت جاری در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها