پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
«دوهزار دانشمند در جستجوی خدای بزرگ» را برای مطالعه تاکید می‌کنم

بندرعباس -  پرکارترین بازیگر هرمزگانی، «دوهزار دانشمند در جستجوی خدای بزرگ» را برای مطالعه تاکید می‌کند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): محمدعلی قویدل فرد ترانه سرا، بازیگر، معلم پیشکسوت و هنرمند شاخص هرمزگانی یکی از چهره‌های کتابخوان، کتاب دوست و کتاب باز بندرعباس است که آثار مورد پسندش را با تواضع به مخاطبان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیشنهاد داد.

رکوردار بازیگری در پهنه پر هنر هرمزگان، نخست مجموعه دو جلدی «جابه‌جایی در قدرت» اثر الوین تافلر، با موضوع علوم اجتماعی و جامعه شناسی معرفی کرد و گفت: این کتاب اوج ۲۵ سال تلاش این نویسنده برای بیان تغییرات حیرت‌آوری است که ما را به قرن بیست‌ویکم پرتاب می‌کند.

شاعر شاخص بندرعباسی، کتاب «انسان در جستجوی معنا» یا معنی درمانی نوشته دکتر فرانکل را به عنوان دومین اثر پیشنهاد کرد و افزود: این کتاب شرح زندگی‌نامه‌ای از ویکتور امیل فرانکل است که در آن سعی دارد تا از نظریه‌ی خود یعنی معنادرمانی یا لوگوتراپی دفاع کند. باور او این بود که پیدا کردن معنا و هدف در زندگی می‌تواند کلید خوشبختی و یا رفاه انسان باشد.

محمدعلی قویدل فرد در حوزه تاریخ، کتاب «غول‌های قرن» نوشته محمود طلوعی را از آثار خوب برشمرد و به سراغ اوریانا فالاچی، روزنامه نگار، نویسنده و مصاحبه گر سیاسی برجسته ایتالیایی رفت و «نه خشم و نه غرور»، «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد»، «زندگی، جنگ و دیگر هیچ» و
«نامه‌ای به تاریخ» را پیشنهاد کرد.

این معلم پیشکسوت سپس رمان واقع‌گرای آمریکایی «خوشه‌های خشم یا انگورهای خشم» و رمان کوتاه «موش ها و آدم ها» جان ارنست استاین‌بک جونیور (جان اشتاین‌بک) یکی از شناخته شده‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا و برندهٔ نوبل ادبیات را برای خواندن در تابستان پیش رو گزینه‌های خیلی خوبی دانست.

این هنرمند پرکار در ادامه، داستان تخیلی «کله کرگدن در غار آشوکا» اثر جک لندن، رمان روسی «جنگ و صلح»، نوشته لئو تولستوی، رمان «صد سال تنهایی» و رمان عاشقانه «عشق سال‌های وبا» از آثار جاودان و وصف‌ناپذیر گابریل گارسیا مارکز را برای مطالعه پیشنهاد کرد.

قویدل فرد همچنین مجموعه دو جلدی «روان شناسی اجتماعی» از تالیفات اتوکلاین برگ و ترجمه علی‌محمد کاردان را بسیار عالی توصیف کرد.

این نویسنده هرمزگانی با اذعان به اینکه پیشتر در مطالعه غرق می‌شدم و باید کسی مرا از خواندن نجات می‌داد، عنوان کرد: کتاب «دوهزار دانشمند در جستجوی خدای بزرگ» اثر رایموند روایه و ترجمه فرامرز بزرگ، از آثاری است که برای مطالعه تاکید می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه قبلاً کتاب‌های مورد نظرم را از تهران تهیه می‌کردم، افزود: «کلیات فلسفه» اثر ریچارد پاپکین و آوروم استرول، «تغییرات اجتماعی» اثر گی روشه که مولف به بررسی و نقد نظریه های جامعه شناسان و متفکران اجتماعی در زمینه تغییرات اجتماعی و «ریشه ها» اثر الکساندر موری پالمر هیلی نویسنده آمریکایی آفریقایی تبار را نخوانده از دنیا نروید.

این چهره اهل قلم جنوبی در ادامه «دُنِ آرام» رمان چهارجلدی و حماسی به قلم میخائیل الکساندروویچ شولوخف روس را یکی از شاهکارهای ادبی قرن بیستم دانست و گفت لذت مطالعه این کتاب و رمان «خرمگس» اثر اتل لیلیان وینیچ نویسندهٔ ایرلندی را از دست ندهید.

قویدل فرد، کتاب دو جلدی مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه‌شناسی اثر ریمون آرون و ترجمه باقر پرهام را کتاب بی‌نظیری دانست و گفت: اگر چه با کتاب بودن لحظات عالی و تکرار نشدنی است اما گرانی هزینه خرید کتاب، این لذت را از جامعه کتابخوان تا حدود زیادی گرفته است. بنابراین نمایشگاه کتاب می‌تواند این درد را موقتاً التیام بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها