پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
توسعه کتابخانه‌های مدرسه‌ای در دستور کار آموزش و پرورش است

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش توسعه کتابخانه‌های مدرسه‌ای است.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: وجود کتابخانه در هر مدرسه یک ضرورت است چرا که کتابخانه ها وسیله‌ای برای تقویت خواندن، ترویج سواد و بالا رفتن فرهنگ محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ریشه تمام معضلات فرهنگی در بی‌توجهی به امر کتابخوانی و همچنین ناآگاهی است، افزود: این امر به ویژه در جمعیت دانش‌آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تقریباً در همه مدارس استان کتابخانه آموزشگاهی وجود دارد، گفت: کتابخانه آموزشگاهی مجموعه‌ای است سازمان یافته از مواد چاپی و غیر چاپی که در مدرسه و در یک فضای مشخص برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد می شود تا پاسخگوی نیازهای آموزشی اطلاعاتی، تحقیقاتی، تفریحی و فردی دانش‌آموزان و معلمان باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر احداث و تجهیز کتابخانه‌های مدارس تور کتابخانه گردی و بازدید از نمایشگاه‌های کتاب نیز برای دانش‌آموزان اجرایی می‌شود، افزود: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در حوزه کتاب در حال اجراست مربوط به طرح کانون مدرسه است که برای ۶ هزار دانش‌آموز در حال اجراست.

اسماعیلی با اشاره به اینکه طرح کانون مدرسه در قالب برگزاری برنامه‌های ادبی و فرهنگی و همچنین اردوهای تربیتی اجرا می‌شود، اضافه کرد: این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: دانش‌آموزان مشمول این طرح در ۷ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در قالب ۲۳ مدرسه خدمات دریافت می‌کنند و برنامه آموزش و پرورش افزایش این تعداد مدرسه برای بهره مندی بیشتر دانش‌آموزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط