یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
ایجاد کتابخانه در مناطق محروم از اولویت‌های دولت سیزدهم است

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ایجاد کتابخانه در مناطق محروم از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمد رضاخانی در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری در بخش‌های مختلف که با محوریت امام رضا (ع) و امام حسن عسگری (ع) برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی هرساله با محوریت امام رضا (ع) برگزار می‌شود البته هرسال بخش‌هایی درباره یکی از ائمه اطهار (ع) نیز به بخش‌های جشنواره اضافه می‌شود.

رضاخانی با بیان اینکه اخیراً بخش‌هایی همچون دست سازه، شعر، هنرهای دیجیتال و.... به این جشنواره اضافه شده‌اند، افزود: کتابخانه‌های عمومی سطح استان در برگزاری جشنواره نقش داشته و روزهایی را به برگزاری رویدادهای خاص از قبیل دوره خوشنویسی متون دینی، آموزش شعر و داستان رضوی و… اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: بیشترین شرکت کنندگان در جشنواره قصه‌گویی رضوی در استان زنجان دانش آموزان در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی هستند و امید است با همت مسئولین شاهد حضور و مشارکت همه پایه‌های تحصیلی در این جشنواره باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: هدف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ایجاد شناخت و معرفت کامل قلبی از امام رضا (ع) است و برگزاری جشنواره‌های این چنینی یکی از راه‌های ایجاد شناخت و معرفت قلبی است.

وی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره قصه‌گویی رضوی نیز شروع به کار کرده است، بیان کرد: در دوازدهمین دوره جشنواره قصه‌گویی رضوی ۱۲۴ نفر از استان زنجان برگزیده شدند که از این تعداد ۴ نفر برگزیده ملی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه یکی از خدمات دولت ایجاد کتابخانه در مناطق محروم است، اضافه کرد: در همین راستا در کتابخانه امام حسین (ع) دوره‌های داستان‌نویسی برگزار شد و ۳۵ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته داستان برای جشنواره نوشته بودند.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌ها با رویکرد جدید درحال فعالیت هستند، کتابخانه یک مرکز سفید اجتماعی است و در ایام نوروز نیز کتابخانه‌های منتخب استان فعالیت خواهند داشت.

رضاخانی خاطرنشان کرد: در کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی برنامه‌های خانواده محور، کلاس‌های‌کمک درسی رایگان، دوره‌های مهارتی با همکاری فنی و حرفه‌ای و دوره‌های کسب و کار برای بانوان برگزار می‌شود. همچنین امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم کارهای بزرگ‌تری با حضور دانش آموزان و هنرمندان انجام دهیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط