دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
آغاز نویسندگی با راهیان نور

خراسان جنوبی- سمیرا گنجی نویسنده جوانی است که مسیر نویسندگی خود را با حضور در راهیان نور آغاز کرد.

سمیرا گنجی نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوسف گفت: جرقه ورود به دنیای نویسندگی از سفر معنوی زیارتی راهیان نور در دوران دبیرستان آغاز شد و اولین کتابم را در این مسیر نوشتم.

وی افزود: از کودکی به خواندن کتاب علاقه زیادی داشتم و دغدغه نوشتن را همیشه درسر داشتم اما شاید به خودم این فرصت را نمی‌دادم که به صورت جدی شروع کنم، تا اینکه در ۲۰ سالگی به طور جدی نوشتن را آغاز کردم.

گنجی گفت: از همان کودکی با اینکه دوستانم به فکر خریدن تنقلات و عروسک بودند، اما من به کتاب خواندن علاقه‌مند بودم و همیشه در آن زمان مقدار زیادی از پول تو جیبی‌هایم برای کتاب خریدن خرج می‌کردم و خرید کتاب برایم بسیار لذت بخش بود.

وی با بیان اینکه ابتدا با نوشتن خاطره و قصه برای خودم نویسندگی را شروع کردم اظهار کرد: تا اینکه بعد از سفر به راهیان نور تصمیم گرفتم برای رزمندگان بنویسم و باید بگوییم همه چیز از سفر راهیان نور آغاز شد.

آغاز نویسندگی با راهیان نور

گنجی ادامه داد: بعد از آن با انتشارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شروع به همکاری کردم و تاکنون دو کتاب به نام سوگند مقدس و جا پای آن روزها را نگارش کرده‌ام.

این نویسنده خوسفی اشاره کرد: در دوران مدرسه انشایی نوشته بودم که بسیار مورد تشویق معلمان، دوستان و خانواده قرار گرفتم که شاید اگر آن تشویق‌ها نبود به سمت نویسندگی کشیده نمی شدم.

این نویسنده با گلایه از عدم وجود کتابفروشی در خوسف گفت: متاسفانه در شهرستان خوسف به دلیل کوچک بودن و نزدیکی به بیرجند کتاب فروشی وجود ندارد و خرید کتاب نیز برای مردم به سختی صورت می گیرد و مردم باید راهی بیرجند شوند تا بتوانند کتاب مورد نظرشان را تهیه کنند و این موضوع جای بسی تأمل دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها