سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
بنیاد نمایشگاه کتاب بر حضور فیزیکی است

قم – نویسنده کتاب «بیروط» بنیاد نمایشگاه کتاب بر حضور است، بیان کرد: غیبت نویسنده الزامی است چرا که نویسنده با کلماتش با دیگران نسبت برقرار می‌کند.

ابراهیم اکبری دیزگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: من شخصاً تاثیری در معرفی و برندسازی پدیدآورندگان به واسطه نمایشگاه ندیدم. البته با معرفیِ کتاب موافقم ولی برندسازی نویسنده را نمی‌فهمم.

وی تاکید کرد: کتاب و کلمه؛ فرش و زعفران و پسته نیست که به بومش توجه و تاکید کنیم. در جهان، فقط کلمه‌ای که «جوهر» داشته باشد می‌ماند و اثر می‌گذارد، مابقی هوا می‌شود و می‌رود.

غیبت نویسنده الزامی است

برنده جایزه جلال در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: نویسنده با کلماتش با دیگران ربط و نسبت برقرار می‌کند از این رهگذر من معقتدم اصلاً لزومی ندارد نویسنده در کنارِ کتاب و کلماتش حاضر شود و متصل به دیگران بگوید «این را من نوشتم و بخرید» او کلمات را احضار کرده که به وجودش شهادت بدهند، بنابراین غیبت نویسنده الزامی است و حضورش سخت غیرضرور است.

اکبری دیزگاه اضافه کرد: دو کتاب از بنده در نمایشگاه امسال خواهد بود؛ «یسبحون» مجموعه ۱۸ روایت قرآنی و کتاب «از سلاخ‌خانه تا مهدیه» که روایتی از زندگی شاغلام محمدی در مصاحبت شیخ احمد کافیاست.

نویسنده رمان «بیروط» تصریح کرد: بنیاد نمایشگاه بر حضور است که مخاطبان کتاب به تماشای کلمات بیایند و بعد خرید کنند. فلذا فروش مجازی در ایام نمایشگاه به نوعی با فلسفه نمایشگاه تعارض دارد و در این امر من واهمه می‌بینم. اولی‌تر آن است فروشِ مجازی پس از نمایشگاه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط