پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
نمایشگاه کتاب دریچه نوری برای پدیدآورندگان جوان

خوزستان- مدیرمسئول انتشارات آفرینش مهر گفت: هرچند کتابخانه‌ها مهم‌ترین نقش را در عرضه کتاب دارند؛ اما اغلب کتاب‌های محدود و شناخته شده را می‌پذیرند و نوقلمان همواره ناامید می‌شوند اما برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب دریچه نوری برای پدیدآورندگان جوان است.

مینا امیری مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، درخصوص برندسازی و معرفی نویسندگان در نمایشگاه کتاب بیان کرد: نمایشگاه کتاب به ویژه نمایشگاه مجازی که چند سالی است فعالیت خود را آغاز کرده است شده تأثیر بسزایی در دیده شدن آثار نویسندگان به‌ویژه نوقلمان مستعد و توانمند دارد.

وی با توضیح اینکه اگرچه کتابخانه‌ها مهم‌ترین نقش را در عرضه کتاب ایفا می‌کنند، اما متأسفانه فقط یک سری کتاب‌های محدود و شناخته شده را می‌پذیرند، اظهار کرد: با توجه به عامل کم‌توجهی کتابخانه‌ها به نویسندگان نوقلم، این نویسندگان همواره ناامید می‌شوند. و در مقابل برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب می‌تواند دریچه نوری برای پدیدآورندگان جوان باز کند تا خود مبلغ آثارشان شوند.

مدیرمسئول انتشارات مهر آفرینش اهواز سهم پدیدآورندگان بومی و ارائه آثارشان در این فضا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نویسنده‌های بومی و در کل هر نویسنده‌ای می‌تواند با همکاری ناشر و با توجه به تنوع درگاه‌های مجازی برای آثارش در نمایشگاه تبلیغ کند و علاوه بر این فضا، برگزاری نشست‌های نقد وبررسی کتاب در نمایشگاه و خارج از آن موجب می‌شود نویسنده‌های بومی همدیگر را شناخته و از کارهای یکدیگر استقبال کنند و در نهایت با نقد سازنده در رشد قلم خود تلاش کنند.

امیری که از سال ۹۸ در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد در پاسخ به این پرسش تحلیل ارتباط پدیدآورندگان بومی با مخاطبان نمایشگاه و فضای رودر روی پدیدآورندگان با یکدیگر و دریافت نظر مخاطبان اینگونه تشریح کرد: در دوره‌های گذشته نمایشگاه کتاب که حضور داشتم، به عنوان ناشر در طول نمایشگاه یک نویسنده را دعوت می‌کردم که علاوه بر ارتباط با مخاطب، با زبان خود اثرش را برای مخاطب معرفی کند. و اما در نمایشگاه مجازی با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای این مورد هیچ راهکاری در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی، اگر برای ناشرین فعال و استانی موضوع اسکان حل شود می‌توان مورد اول را در نمایشگاه میدانی پیاده سازی کرد اما متاسفانه بدون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جز متضرر شدن ناشر و از دست دادن انگیزه هیچ ثمره‌ای به همراه ندارد و به شخصه به عنوان ناشر فقط برای دلخوشی نویسنده‌های انتشاراتم شرکت می‌کنم که مبادا از نوشتن نا امید شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط