یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کتاب «آلبوم آزمایشگاه» از مجموعه «وقتی ما نیستیم!» منتشر شد

کتاب «آلبوم آزمایشگاه» از مجموعه «وقتی ما نیستیم!» به قلم آویسا شرفی با تصویرگری مجتبی حیدرپناه به کوشش انتشارات میچکا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «آلبوم آزمایشگاه» از مجموعه «وقتی ما نیستیم!» را آویسا شرفی نوشته است. این اثر داستانی تخیلی دارد و فضایی طنزآمیز. این مجموعه برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال مناسب است.

در معرفی این اثر آمده است: وقتی ما نیستیم فرصت خوبی است برای وسایل آزمایشگاه که ماجراجویی کنند. ساعت هفت‌ونیم صبح، همه با صدای زمان‌سنج از خواب بیدار شدند. غرغر کردند و خودشان را کش‌وقوس دادند. چند دقیقه بعد سرایدار آمد پشت در؛ اما به‌جای این‌که مثل هر روز آن را باز کند، فقط دستگیره را بالا و پایین کرد و رفت. وسایل آزمایشگاه با تعجب به هم نگاه کردند. چون متوجه چیز عجیبی شدند. رنگ آن‌روز در تقویم قرمز نبود. یعنی روز تعطیلی نبود؛ اما مدرسه تعطیل بود. آن‌ها تا ساعت هشت منتظر ماندند ولی کسی نیامد.

ناگهان فریاد ذره‌بین چرت همه را پاره کرد؛ فهمیدم آن بیرون هوا دودی شده. حتماً به دلیل آلودگی تعطیل کرده‌اند.

خبر تعطیلی مدرسه مثل بمب توی آزمایشگاه صدا کرد، همه خوشحال شدند، بعضی‌ها هم گفتند کاش بیدار نمی‌شدند و تا لنگ ظهر می‌خوابیدند. با رفتن سرایدار همه سروصدا کردند و دنبال راهی گشتند که بتوانند حسابی شلوغ کنند. هرکدام از وسایل آزمایشگاه کاری کردند تا این‌که بالاخره حوصله‌شان سررفت. آن‌ها با هم مشورت کردند که چه کاری انجام دهند تا سرگرم شوند. خاطره تعریف کنند؟ اما خاطره‌ها مثل هم بود. لطیفه تعریف کنند؟ اما لطیفه‌ها هم بی‌مزه و تکراری بود.

پس باید یک کار دیگر بکنند. باید بروند سراغ کتابخانه مخصوصاً که ذره‌بین دیده بود به‌تازگی چندتا کتاب جدید گذاشته‌اند توی کتابخانه. فقط باید بازش کنند. به این خاطر همه چرخیدند طرف اسکلت. اسکلت اول نمی‌خواست این کار را انجام دهد؛ اما بقیه آن‌قدر قربان صدقه‌اش رفتند تا قبول کرد.

اولین کتاب به نظر اسکلت چیز خاصی نداشت. همه‌اش سنگ و کلوخ بود؛ اما کتاب‌های بعدی فرق داشتند. مخصوصاً کتابی که اسکلت با دیدن عکس روی جلدش خشکش زد. او تصور کرد این کتاب نیست بلکه می‌تواند آلبوم خانوادگی او باشد و داستان اصلی این قسمت هم درست از همین‌جا شروع می‌شود.

مجموعه «وقتی ما نیستیم» و داستان «آلبوم آزمایشگاه»، درباره وسایلی است که وقتی کسی توی آزمایشگاه نیست، جان می‌گیرند، باهم کلی بازی می‌کند و برایشان اتفاقات عجیبی رقم می‌خورد. از طریق این وسایل می‌شود کاملاً وارد فضای یک مدرسه شد. درست است که ما با یک داستان فانتزی سروکار داریم؛ اما شخصیت‌ها و حال‌وهوای داستان آنقدر واقعی هستند که بتوانید تصور کنید در یک مدرسه حضور دارید.

کتاب «آلبوم آزمایشگاه» از مجموعه «وقتی ما نیستیم!» به قلم آویسا شرفی با تصویرگری مجتبی حیدرپناه را انتشارات میچکا (کودک و نوجوان مبتکران) در ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۵ هزار تومان منتشر کرده است. عناوین دیگر این مجموعه عبارت‌اند از: بازرس آزمایشگاه، اژدهای آزمایشگاه، آتشفشان آزمایشگاه، رئیس آزمایشگاه و ماجراجوی آزمایشگاه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط