چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
تحقق مهم‌ترین مصوبه فرهنگی دولت یعنی تأمین چند هزار میلیارد تومان برای فرهنگ

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ارزش ریالی مجموع یک‌درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها را چند ده‌همت اعلام کرد و از بررسی جدول توزیع این بودجه در مجلس خبر داد.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره قانون بند ه تبصره ۹ بودجه بیان کرد: شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک‌درصد از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص دهند. این قانون در قانون بودجه ۱۴۰۳و برنامه پنج ساله هفتم توسعه نیز آمده است.

وی ارزش ریالی مجموع یک‌درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها را چند ده‌همت اعلام کرد و افزود: جدول توزیع قانون بودجه فرهنگی دستگاه‌ها؛ موضوع بند ه تبصره ۹ قانون بودجه را دولت به مجلس ارائه کرده که نمایندگان درحال بررسی آن هستند.

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره هزینه‌کرد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله درباره احیا بن‌کارت دانش‌آموزی خرید کتاب؛ ویژه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به اینکه کتاب، کالای فرهنگی محسوب می‌شود و تاثیرات ماندگاری دارد و بر فرهنگ، سبک زندگی و شاخص‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اثر می‌گذارد؛ بنابراین قرار براین است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افراد بیشتری را از نظر تخصیص یارانه پوشش دهد.

یزدی‌خواه درباره جریان خودکفائی تولید کاغذ داخل طی سال ۱۴۰۲ گفت: بیش از ۸۰ درصد نیاز کشور به کاغذ با تولید داخل تامین شده است؛ امیدواریم این میزان به صددرصد برسد. کاغذ تحریر به‌واسطه تولید گسترده کتاب‌های درسی و کتاب‌های دانشگاهی، اصلی‌ترین نیاز به این کالا را تشکیل می‌دهد؛ به‌نظر می‌رسد، مصرف این کالا با توجه به تمایل مخاطبان به استفاده از فضای مجازی کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها