سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
تولید کتب آموزشی نماز در بخش کودک و نوجوان/ برگزاری گفتمان‌های نماز ویژه دانش‌آموزان

همدان - مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: انتشارات ستاد اقامه نماز تا امروز در بخش کودک و نوجوان کتاب‌های آموزشی و تربیتی بسیار متنوعی تالیف کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماموریت ستاد نماز بسط و رونق بخشی فریضه الهی نماز در جامعه است افزود: طبق آیات و روایات تمام کسانی که در جامعه دارای تمکن هستند باید برای اقامه نماز تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه باید به جز اقامه نماز برای ترغیب و تشویق به نماز نیز تلاش کنند عنوان کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای عاری از ناهنجاری، پویا، سالم، بانشاط، اخلاق مدار، خدامحور و دین‌مدار هستیم پایه آنها توجه نظری، اعتقادی و عملی به امر مقدس نماز است.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه باید یاور نماز باشند افزود: با ترویج و توجه به نماز دنیای ما آباد می‌شود و باید برای ترغیب به نماز از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

حسنی‌حلم به برنامه‌های ستاد در حوزه نماز اشاره کرد و گفت: نشست‌های هماهنگی شیوه‌های حذب جوانان و نوجوانان به نماز، برگزاری نشست‌های دانشجویی نماز در قالب گفتمان‌های نقد، نظر و تبیینی نماز، نشست‌های توانمندسازی اولیای دانش‌آموزان و طرح آموزش نماز برای بانوان خانواده از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی به اجرای طرح ملی مسجد در ترویج نماز و نشست فرهنگ‌سازی نماز در محیط کار برای کارخانجات اشاره کرد و گفت: دوره آشنایی نماز و شیوه‌های نماز در مساجد بین راهی و ترغیب اتوبوس‌های مسافربری، جشنواره فجر تا فجر ویژه رده‌های سنی ۱۵ سال و گفتمان‌های نماز شناسی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر اول و دوم متوسطه از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان همچنین عنوان کرد: اجرای طرح تحقق مدرسه نمونه نمازی، طرح ملی درست خوانی نماز برای دانش‌آموزان نو مکلف، نشست‌های هم اندیشی یاوران نماز، دوره مهارت افزایی نماز برای مربیان مهدهای کودک، دوره آموزشی شیوه‌های جذب دانش‌آموزان نومکلف نماز در دختران و دوره آموزشی جذب نماز ویژه پسران متوسطه نومکلف پسر مدنظر قرار دارد.

وی به دوره مهارت افزایی ائمه جماعات در شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز نیز اشاره کرد و گفت: بناست امسال در همه روستاهای استان شورای نماز با همکاری دستگاه‌های مرتبط ایجاد شود تا در هر روستایی متولی نماز داشته باشیم‌.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: در بخش تولید محتوا نیز انتشارات ستاد اقامه نماز تا امروز در بخش کودک و نوجوان کتاب‌های آموزشی و تربیتی بسیار متنوعی تالیف کرده است که علاقمندان می‌توانند از طریق سایت دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه کارهای آموزشی، فرهنگی و نظارت و ارزیابی در حوزه نماز را مهم دانست و گفت: طی سال گذشته یک‌هزار و ۵۷۰ نفر با همکاری آموزش و پرورش دوره آموزشی گذراندند.

حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در مسائل آموزشی برای طیف‌های مختلف آموزشی از جمله مدیران مدارس دوره متوسطه اول و دوم، ائمه جماعات مدارس، دبیران پایه هشتم پسران و معلمان پایه سوم دختران و معاونین پرورشی مدارس دوره آموزشی برگزار شد.

وی یادآور شد: دوره آموزشی برای مدیران، معاونان، کارکنان و خانواده‌های آنها در ادارات بهزیستی، فنی و حرفه‌ای زندان‌ها، میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز دوره آموزشی برای پزشکان و پرستاران و سرپرستان برای سلامت معنوی برگزار شد که ۱۲۰ نفر نیز شرکت فعال داشتند و همچنین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران و برادران و اساتید آنها نیز در دوره آموزشی شرکت کردند.

وی در ادامه به برنامه‌های سال جاری در حوزه مهدویت نیز اشاره کرد و گفت: آموزش به صورت مستمر و محور مهم برنامه‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

حسنی‌حلم طرح یاران موعود در دانشگاه‌ها با محوریت دانشگاه فرهنگیان، برگزاری ۲۰ پویش در مناسبت‌های مختلف برای آحاد مختلف جامعه، برگزاری ۱۶۰ نشست مهدوی در مدارس، برگزاری ۴۰ دوره آموزشی مهدویت در دستگاه‌های اجرایی، فعالیت ۸۰ محله در قالب سه‌شنبه‌های مهدویت و برگزاری دو دوره مسابقه کتابخوانی مهدویت نیز برنامه‌ریزی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها