سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کتاب زندگی‌نامه شهید سراجی منتشر می‌شود

مازندران-رئیس حوزه هنری مازندران گفت: شهید شهاب‌الدین اسماعیلی سراجی از شهدای شاعر و نویسنده بود و در نظر داریم کتاب زندگی‌نامه این شهید را منتشر کنیم.

مهدی معصومی گرجی صبح سه‌شنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید سراجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، اظهار کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی دیدار با خانواده شهدای هنرمند یکی از برنامه‌هایی است که اجرا می‌کنیم، خانواده‌هایی که فرزندان آنها هنرمند بودند و به مقام بالای شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه از این دیدارها چند هدف داریم، افزود: به دنبال این هستیم به همراه تعدادی هنرمند به منزل خانواده شهدا رویم نویسنده، شاعر، عکاس و فیلمساز به همراه خود می‌بریم با این نیت که سوژه‌یابی برای تولید آثار فاخر انجام شود یعنی از دل این دیدارها، کتاب، مجموعه شعر، فیلم مستند و یا مجموعه عکس می‌تواند متولد شود.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: این دیدارها کشف شهدایی است که در زمان حیات و بعد از شهادت، نقش‌آفرین بودند چون قائل به این هستیم که شهدا در زمان حیات و بعد از شهادت، تاثیرگذار هستند به این معنا که شهدا کدهای حقیقت عالم‌اند و خداوند این کدها را به ما نشان می‌دهد تا دریافت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه برای امسال دیدار با خانواده شهید شهاب‌الدین اسماعیلی سراجی را انتخاب کردیم که اهل قائم‌شهر بود، تصریح کرد: بعد از مراجعه به منزل این شهید به زوایای اخلاقی و ارزشی شهید پی بردیم، اینها گنجینه‌هایی هستند که باید چشم‌ها را باز کرده و آنها را ببینیم و به جامعه معرفی کنیم و مردم از آنها الگوپذیری کنند.

معصومی ادامه داد: این شهید شاعر، نویسنده، خوشنویس و معلم بوده، فردی که او را از دوران کودکی کتابخوان و اهل اندیشه می‌شناختند، برای دانش‌آموزان، دوستان و در خانواده بسیار تاثیرگذار بود و نقش‌آفرینی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه باید بداند شهدا چه انسان‌های بزرگی بودند که برای وطن جان خود را فدا کردند.

این مسئول افزود: حوزه هنری به دنبال کشف استعدادها بوده و شهدا هم استعداهای ناب این سرزمین هستند و راه آنها را با زبان هنر باید معرفی کنیم.

معصومی گفت: به دنبال این هستیم زندگی‌نامه شهید شهاب‌الدین اسماعیلی سراج منتشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها