یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است/حسین غفاری چهره سال هنر انقلاب شد

آذربایجان‌غربی - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شهید آوینی یک شخصیت جامعی است و معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، رضا ابراهیمی، عصر یکشنبه، در جشن هنر انقلاب استان آذربایجان‌غربی با تبریک اقدام جسورانه دیشب در مورد رژیم صهیونستی، گفت: شهید آوینی یک شخصیت جامعی است و معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نسل جدید و به خصوص هنرمندان جوان باید بیشتر و بهتر با شخصیت شهید آوینی آشنا شوند و آن شهید والامقام را الگوی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: آرامش امروز شما مرهون خون شهدا است به همین سبب حرکت در مسیر بازتاب تاریخ و ارزش‌های دفاع مقدس تنها یک ادای دین کوچک به شهدا است.

ابراهیمی ادامه داد: متاسفانه در استان آذربایجان‌غربی در مورد زیرساخت‌های فرهنگی وضعیت مطلوبی نداریم و درصدد هستیم که این وضعیت را مساعد کنیم.

وی افزود: در استان آذربایجان‌غربی سرمایه‌های انسانی زیادی در حوزه‌های ادب و هنر داریم که باید به این موضوعات بیشتر پرداخته شود.

ابراهیمی با تاکید به استفاده از هنر در انتقال مفاهیم دینی گفت: با توجه به اینکه امروزه دشمن درصدد است تا دستاوردهای انقلاب را کمرنگ نشان دهد با استفاده از ابزار هنر می‌توانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل‌های جوان بیان کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: تولید محتوای مناسب نیز در معرفی شخصیت‌های فرهنگی و هنری مهم بوده و ما افراد اصیلی همچون شهید باکری را داریم که باید بتوانیم از طریق زبان هنر این شخصیت‌ها را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است/حسین غفاری به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شد

پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان‌غربی یکی از مجهزترین مکان‌ها در شمال غرب کشور است

هادی سعیدی‌فرد، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این آئین با اشاره بر گذشته موفق استان در رشته تئاتر و حضور موفق و قابل تقدیر هنرمندان پیشکسوت و جوان استان در این عرصه گفت: احداث و توسعه اماکن فرهنگی و هنری یکی از ضروریات مهم توسعه فرهنگی در هر کشوری است که در این راستا حوزه هنری آذربایجان‌غربی همانند گذشته آماده همکاری با گروه‌های مختلف نمایشی جهت رشد و توسعه این هنر در استان است.

وی افزود: پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان‌غربی یکی از مجهزترین مکان‌های اجرای نمایش‌های صحنه‌ای در شمال غرب کشور و استان با متراژی نزدیک به ۲۰۰ متر مربع است که با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۱۳ نفر طی یک سال گذشته آماده شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است/حسین غفاری به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شد

پدرام رحمانی، مسول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: امروز روز مهمی برای استان و اهالی فرهنگ و هنر است.

وی افزود: این شهر پلاتو داشت ولی متاسفانه امکانات لازم و کافی را برای اجرای برنامه‌ها نداشتیم و تمام تجهیزات این پلاتو خریداری شده و در اسرع وقت نصب خواهد شد.

معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است/حسین غفاری به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شد

هنر بومی را باید جهانی کنیم

بابک لطفی خواجه پاشا، نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما نیز در این مراسم گفت: سینمای ایران دارای سبک زندگی مردم و دوستی بوده ولی متاسفانه این موضوع در ۱۰ سال اخیر کمرنگ شده است.

وی افزود: شهید مرتضی آوینی هنرمند ارزشی بوده و باید درک کنیم که این هنرمند بعد از انقلاب تاثیری که داشته و اگر امروزه این شهید زنده بود فیلم‌های زیادی در مورد مشکلات مردم حتماً ساخته می‌شد.

لطفی ادامه داد: هنر بومی و فولکور ما این ظرفیت را دارد که جهانی شود و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است/حسین غفاری به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شد

به گزارش ایبنا؛ در هفته هنر انقلاب اسلامی پلاتو جدید حوزه هنری آذربایجان‌غربی که جزو استانداردترین پلاتو های کشور است با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.

همچنین در این مراسم از سعید سلیمان‌پور شاعر، نویسنده، طنز پرداز، منتقد ادبی و استاد دانشگاه، زهرا افخمی نیا، داستان نویس و مدرس داستان نویسی، مهدی رحیم دخت، هنرمند جوان عرصه طنز و استنداپ کمدی، حسین شرفخانلو، محقق و نویسنده فعال در سطح ملی در عرصه تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، احمدرضا رحیمی در زمینه هنر مینیاتور، حمید بهجت، هنرمند فعال ملی در عرصه هنرهای تجسمی و مدیر برتر جشنواره ملی و بین المللی تجسمی فج، توحید توانای رشید، هنرمند فعال در در عرصه نقاشی دیجیتال و انیمیشن، بهزاد آهنگری، هنرمند فعال در عرصه گرافیک، طیبه محمدیاری، هنرمند فعال در عرصه نقاشی علی الخصوص نقاشی دیجیتال، غلامرضا عزیزی، استاد پیشکسوت تئاتر استان، اکبر سبیلان، هنرمند و پیشکسوت تئاتر تلویزیون و سینما، بانک اطفی خواجه پاشا، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر تلویزیون و سینما، محمد احمد زاده، نویسنده، بازیگر، کارگردان و مستندساز، فرهاد ارزنلو، هنرمند فعال در عرصه موسیقی و خواننده، امیر تقی‌زاده، هنرمند فعال و مدیر گروه سرود و مدیحه سرایی امیرالنیا تجلیل شد.

معرفی شهید آوینی و شهدا برای نسل جوان مهم است/حسین غفاری به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شد

«حسین غفاری» از هنرمندان عرصه ادبیات دفاع مقدس ارومیه نیز به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۳ شمسی معرفی شد. وی متولد سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان ارومیه و یکی از نویسندگان پرتلاش و متعهد عرصه ادبیات دفاع مقدس و بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش استان می‌باشد که تولید و انتشار چندین عنوان کتاب از جمله «مشک و بیدمشک، براده‌های خورشید، جاده‌های سخت، نورنامه، آسمان به گوش، نسل خورشید، آینه‌های اخلاص و مسافر با موضوع دفاع مقدس را در کارنامه هنری خود دارد.

بیش از این نیز واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی طی سال ۱۳۹۷ شمسی در قالب ویژه برنامه ادبی «گوروش» از حسین غفاری تجلیل کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها