دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
نشست ادبی «هفت شهر عشق» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - به مناسبت گرامیداشت روز عطار نیشابوری، نشست ادبی «هفت شهر عشق» در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، همزمان با روز گرامیداشت عطار نیشابوری مجتمع آفرینش بندرعباس نشست ادبی هفت شهر عشق را در بندرعباس برگزار کرد.

در این نشست که با عنوان نشست هفت شهر عشق با هدف مرور زندگی‌نامه و آثار عطار نیشابوری در مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تدارک دیده شده بود، ۸۰ نفر نوجوان دختر پایه نهم طرح کانون مدرسه حضور داشتند.

طاهره مسافری کارشناس آفرینش‌های ادبی نخست به زندگی‌نامه و آثار عطار نیشابوری پرداخت و گفت: فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری معروف به شیخ عطار نیشابوری، از شاعران و عارفان مشهور ایرانی قرن ششم و هفتم هجری است.

مسئول انجمن‌های ادبی کانون با بیان این‌که عطار یکی از محبوب‌ترین و پرکارترین شاعران و عارفان ایرانی است که شهرت جهانی دارد، ادامه داد: بنا به روایات وی بیش از ۱۸۰ اثر گوناگون از خود به‌جای گذاشته که حدود ۴۰ عنوان از آن‌ها به شعر و نثر است.

شعر و نویسنده هرمزگانی با اشاره به اینکه این شاعر بزرگ دارای تالیفات و تصنیف‌های بسیاری بوده که بیشتر آن‌ها منظوم هستند، افزود: از ویژگی‌های اشعار این شاعر بزرگ؛ شیوایی، سادگی و روان بودن است که به زیبایی در آثار او مشهود است.

مسافری در ادامه بخش‌هایی از منطق الطیر معروفترین کتاب این شاعر شهیر ایرانی را خوانش کرد.

در پایان این نشست دو ساعته فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی استان مطالبی راجع به نقش اجتماعی نوجوانان و اهمیت تقویت خودباوری سخن گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها