یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
نشست نقد کتاب «افسانه جزیره کبودان» برگزار می‌شود

نشست نقد کتاب «افسانه جزیره کبودان» یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهاردهمین جلسه پایگاه نقد و بررسی کتاب کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) ساعت ۱۶ برگزار می‌شود. در این جلسه بابک نیک‌طلب، دبیر محفل، مجید راستی، منتقد ادبی و سمیه سیدیان، نویسنده اثر حضور دارند و همراه با نوجوانان به نقد و بررسی کتاب محیط‌زیستی «افسانه جزیره کبودان» می‌پردازند.

کتاب «افسانه جزیره کبودان» به قلم سمیه سیدیان داستان یک گوزن کوچک است که در مقایسه با بقیه دیر شاخ در می‌آورد؛ اما وقتی شاخ در می‌آورد، متوجه می‌شود شاخ‌های او طبیعی نیست. او یک شاخ دارد و همه از این موضوع تعجب می‌کنند. این اثر را نشر صاد منتشر کرده است.

بخشی از متن کتاب:

فکرش رفت پیش پیرِ شاخ‌دار، پیرترین گوزن گلّه، با آن شاخ‌های پهن و بزرگش که آنقوت‌های نوک‌قرمز رویشان لانه کرده و همه‌اش در حال پچ‌پچ بودند. اما توی گلّه خیلی از پیرِ شاخ‌دار حساب می‌بردند، به‌نوعی پیشگوی گلّه هم بود. چیزهای زیادی می‌دانست. هر گوزنی مشکلی داشت می‌رفت تا با او مشورت کند. حالا مامان آناقره داشت از روی تپه‌های استپی بالا می‌رفت تا به درهٔ کم‌عمق نزدیک پسته‌های وحشی برسد. گلّه همان‌جا زیر سایهٔ درخت‌ها استراحت می‌کرد. تا شب چیزی نمانده بود. ایستاد. می‌ترسید جلوتر برود. تازه یاد جشن فردا افتاد. قرار بود مامان آناقره برایش جشن بگیرد، جشنِ در آوردن شاخ و بزرگ شدن. اما حالا… حالا چی؟ جشن که به‌هم می‌خورد، هیچی. همهٔ گلّه هم جور دیگری نگاهش می‌کردند. مثل یک موجود عجیب‌الخلقه… صدا زد: «مامان… مامان… می‌ترسم…»

نشست نقد و بررسی کتاب «افسانه جزیره کبودان» یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) ساعت ۱۶ در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط