دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کتاب جامع گردشگری شهر خلاق بندرعباس به ۳۰۰ شهر خلاق دنیا ارسال می‌شود

هرمزگان - معاون شهر خلاق بندرعباس گفت: کتاب جامع گردشگری شهر خلاق بندرعباس به ۳۰۰ شهر خلاق عضو شبکه یونسکو ارسال می‌شود.

حسین حسین زاده شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از چاپ دوم کتاب راهنمای جامع گردشگری شهر خلاق بندرعباس و ارسال به همه شهرهای خلاق دنیا خبر داد.

وی با اذعان به اینکه چاپ نخست این کتاب سال ۱۴۰۲ بوده است، گفت: در مرحله اول، کتاب به ابوظبی شهر خلاق موسیقی، دبی شهر خلاق طراحی و مد، شارجه شهر خلاق صنایع دستی و دوحه قطر شهر خلاق طراحی و مد فرستاده شد و در چاپ دوم که سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد به سایر شهرهای خلاق جهان ارسال می شود.

این باستان شناس هرمزگانی با اشاره به اهداف یونسکو از ایجاد شهرهای خلاق، با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ و خلاقیت شهروندان گفت: یونسکو تلاش دارد تا شهرهای خلاق به سه هدف اصلی ایجاد اشتغال پایدار، توسعه پایدار شهری و جذب گردشگری از طریق معرفی شهر دست پیدا کنند.

حسین زاده شهابی ادامه داد: هدف از نوشتن این کتاب نیز معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی شهر خلاق بندرعباس بود زیرا ما می‌خواهیم بگوییم صنایع دستی، آداب و سنت، پوشش، خوراک و … ما خاص و منحصربفرد است.

این مولف بندرعباسی همچنین گفت: امسال کتاب تخصصی صنایع دستی شهر خلاق بندرعباس هم به صورت دو زبانه چاپ خواهد شد.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های امسال شهر خلاق بندرعباس نیز برپایی جشنواره اختصاصی شهرهای خلاق کشور در بندرعباس با حضور ۴ شهر خلاق ایران: اصفهان شهر خلاق صنایع دستی، رشت و کرمانشاه شهر خلاق خوراک و سنندج شهر خلاق موسیقی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی بندرعباس و اهدای کتاب به آن‌ها است.

به گزارش ایبنا، کتاب جامع گردشگری شهر خلاق بندرعباس اثر علی کمالی زاده و حسین حسین زاده شهابی، در ۱۷۰ صفحه به صورت مصور رنگی و دو زبانه فارسی و انگلیسی، در قطع رُقعی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به همت نشر آروَن تهران آواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها