یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
بارها تلاش کردم اما سردار زاهدی حاضر به بیان خاطراتش نشد

سردار علی‌محمد نائینی گفت: بارها درباره ضبط تاریخ شفاهی با سردار زاهدی صحبت کردم و حتی سردار سلامی و سردار فدوی را برای این کار واسطه کردم، اما حریفش نشدم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سردار علی‌محمد نائینی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس گفت: در شرایطی که حدود ۸۰ درصد فرماندهان اصلی سپاه، خاطراتشان را گفته‌اند و تاریخ شفاهی آن‌ها گرفته شده و به تدریج منتشر می‌شود، چند بار در مورد ضبط تاریخ شفاهی با سردار زاهدی صحبت کردم، و سردار سلامی و سردار فدوی را هم واسطه کردم، اما حریف او نشدیم.

وی ادامه داد: حتی یک بار که خیلی به او اصرار کردم، مرا با نام کوچک خطاب کرد و گفت: علی محمد! من اگر حرف خواندنی و تاثیرگذار داشتم، نباید تا الان می‌ماندم.

سردار نائینی به درخواست خود از سردار زاهدی در حضور اعضای هیأت مدیره مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: در این جلسه حجت‌الاسلام صادقی، سردار فدوی، سردار علی فضلی، سردار غلامپور، سردار نقدی و چند تن دیگر حضور داشتند. وقتی مسأله تاریخ شفاهی تعدادی از فرماندهانی را که تاکنون موفق نشده‌ایم بگیریم، پیش کشیدم و از جمله به سردار زاهدی اشاره کردم، او در پاسخ گفت: ما که کاری نکرده‌ایم! شما از شهدا بگویید و از آنها بنویسید! بلافاصله به او گفتم: مانعی ندارد. شما بیایید و در تاریخ شفاهی‌تان از شهدا بگویید. باخنده گفت: اگر بخواهم از آنها بگویم ممکن است از خودم بگویم و کار خراب شود. به هرحال آن دفعه هم با خنده و خوشرویی درخواست مرکز را رد کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پایان گفت: سردار زاهدی در زمان جنگ هم دوربین‌گریز بود. به عنوان مسئول تبلیغات جنگ در قرارگاه‌های اصلی سپاه، شاهد بودم که هیچ خبرنگار و تصویربرداری موفق به گفت‌وگو با او نمی‌شد.

بنا بر این گزارش، سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیزدهم فروردین امسال (۱۴۰۳) در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها