یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
لزوم مطالعه و تمرکز گرافیست‌های جوان بر تاریخ بوشهر

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن تبریک فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، هنر گرافیک را یک هنر ساکت، اما دارای سخن‌های بسیار معرفی و تأکید کرد: گرافیست‌های بوشهری باید تمرکز و مطالعه عمیقی بر تاریخ استان بوشهر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، آیت‌‎الله غلامعلی صفایی‌بوشهری شامگاه شنبه در ضیافت افطاری با جمعی از هنرمندان انقلابی و گرافیست‌های جوان دیدار کرد و گفت: هنر گرافیک ترکیبی از هنرهای مختلف بر اساس مهندسی خط، نقاشی و عکس است. گرافیک هنر جامعی است که بی‌تردید با بررسی سوژه و ایده‌‎پردازی حول آن، ایده را تبدیل به پدیده می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر گرافیک یک هنر ساکت، اما دارای سخن‌های بسیار است، افزود: از ویژگی‌های مهم گرافیک، ریاضیات است. با توجه به اینکه بسیاری از تولیدات و محصولات ترکیبی از ریاضیات و هندسه است، این ویژگی گرفیک را بسیار حائز اهمیت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: هنر گرافیک تشکیل‌شده از مبانی دانشی و هنرهای گوناگون که پیام خودش را به شکل جامع و تاثیرگذار به مخاطب ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه جلوتر می‌رویم سیستم هنر دانشی‌تر می‌شود، بیان کرد: کارهای تولیدی بسیاری در نظام مهندسی الکترونیک معنا و مفهوم یافته است و امروز با توسعه دانش الکترونیک، گرافیک هم رشد و پیشرفت داشته است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری سپس به داشته‌های استان بوشهر بر پایه مقاومت و دیانت اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته در دیدار با مقام معظم رهبری طرح تحول بنیادین استان را بر پایه مقاومت و دیانت ارائه کردیم که بر اساس آن، کارهای بزرگی در این استان محقق شده است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: به کمک این اقدامات مردم بهتر متوجه شدند که در چه تاریخی ریشه دارند و رشد کرده‌اند. همچنین دانستند که استان بوشهر در عرصه فرهنگ دینداری از چه جایگاه والایی برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه هنرمندان گرافیک باید تمرکز و مطالعه عمیقی بر تاریخ استان بوشهر داشته باشند، یادآور شد: در رشته گرافیک اولین مبانی که باید هنرمندان بدان مسلط باشند، داشتن دانش سوژه است.

وی با تاکید براینکه شناخت تاریخ بوشهر در حوزه مقاومت فوق‌العاده ضروری است، تصریح کرد: هنرمندان عرصه گرافیک باید موضوعات تاریخی را بخوانند و سوژه‌ها را اولویت‌بندی کنند تا بتوانید کارهای ماندگاری بیافرینند.

آیت‌‎الله صفایی‌بوشهری با اشاره به جانفشانی‌ها و مقاومت زنان لرده در برابر قشون استعار پیر گفت: در تاریخ جهان این شکست انگلیس بی‌‎سابقه است و این نشان می‌دهد که استان بوشهر، استان زنان و مردان مقاومی است که بر پایه دیانت و مقاومت شکوه و حماسه می‌آفریند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان و جهان استکبار به‌دنبال این هستند که زنان جوامع اسلامی دارای یک شخصیت غرب‌گرا و غیر اسلامی شوند، تاکید کرد: جهان استکبار در پی این است که جوامع را از ریشه خود جدا کند و آن را در گلدان استکبار بگذارد؛ اما هر سرزمینی که تاریخ خودش را بشناسند و بداند که از کجا آمده و در حال حاضر کجاست، از ریشه خود فاصله نمی‌گیرد.

وی سپس نقد هنر را از سوی اساتید این فن، زمینه‌ساز رشد استعدادها و بالا بردن کیفیت آثار گرافیکی دانست و گفت: هنرمندان با جدیدت تمام این راه را ادامه بدهند و برای خودشان یک افق ملی و بین‌المللی ترسیم کنند. حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هم تلاش کند هر دوسال، یک بار منتخب آثار فاخر گرافیکی هنرمندان بومی را در قالب کتاب منتشر کند.

به گزارش ایبنا؛ عبدالله شاهینی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر و جمعی از هنرمندان مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان بوشهر منسوب به گروه «موج» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حضور داشتند و در این ضیافت درباره آثار گرافیکی که با موضوع مردم مظلوم غزه، انتخابات و موضوعات به همت گرافیست‌های جوان بوشهری تولید شده بود، سخن گفته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها