یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
راهنمای سفر به جنگل اولنگ شاهرود

سفر به جنگل اولنگ از سیر تا پیاز تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت را به شما هدیه می‌دهد؛ در این سفر، انواع هتل شاهرود با آغوش باز پذیرای شما هستند تا اقامتی خاطره‌انگیز را در این سرزمین شگفت‌انگیز تجربه کنید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ چمدان‌های خود را ببنید و آماده سفری رؤیایی به یکی از زیباترین جنگل‌های ایران یعنی جنگل اولنگ شاهرود شوید. سفر به جنگل اولنگ از سیر تا پیاز تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت را به شما هدیه می‌دهد؛ در این سفر، انواع هتل شاهرود با آغوش باز پذیرای شما هستند تا اقامتی خاطره‌انگیز را در این سرزمین شگفت‌انگیز تجربه کنید.

جنگل اولنگ شاهرود نگینی در دل کویر

جنگل اولنگ دارای درختان بلند و سربه‌فلک‌کشیده، چشمه‌های خروشان و آبشارهای دیدنی است که می‌تواند برای تمامی گردشگران جذاب باشد. جنگل اولنگ در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده و به‌دلیل برخورداری از آب‌وهوای خنک و دلپذیر، در فصل‌های گرم سال برای بازدید و تفریح گزینه مناسبی است.

تفریحات قابل انجام در جنگل اولنگ

جنگل اولنگ شاهرود دارای تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌های طبیعی، تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب است. از گشت‌وگذار در دل طبیعت تا ثبت لحظات ناب، هرآن‌چه که از یک سفر رؤیایی انتظار دارید، در جنگل اولنگ برآورده خواهد شد.

پیاده‌روی و کوهنوردی در جنگل اولنگ

جنگل اولنگ شاهرود دارای انبوه درختان سربه‌فلک‌کشیده و چشمه‌های خروشان به‌همراه آبشارهای دیدنی است؛ وجود چنین جاذبه‌هایی باعث شده است که جنگل اولنگ به‌عنوان بهشتی برای دوستداران پیاده‌روی و کوهنوردی محسوب شود. تنوع مسیرهای پیاده‌روی در این جنگل شامل درجه‌های آسان، متوسط و سخت می‌شوند که برای هر سطحی از آمادگی جسمانی مناسب هستند.

کمپینگ در دل طبیعت

تفریح قابل انجام دیگر در جنگل اولنگ، کمپینگ در جنگل است که می‌تواند به‌عنوان تجربه‌ای بی‌نظیر و منحصربه‌فرد در ذهن‌تان ثبت شود. کمپینگ در زیر آسمان پرستاره جنگل به‌همراه نغمه آرامش‌بخش طبیعت، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. منطقه چمنزار اولنگ و اطراف چشمه‌ها می‌توانند به‌عنوان فضایی ایده‌آل برای کمپینگ در نظر گرفته شوند.

عکاسی از مناظر بی‌نظیر و چشم‌نواز جنگل

جنگل اولنگ شاهرود به‌دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و مناظر بی‌نظیر، بهشتی برای عکاسان است. در این جنگل، در هر قدم می‌توانید سوژه‌ای ناب برای عکاسی پیدا کنید. مناظر دیدنی برای عکاسی در جنگل اولنگ شامل موارد زیر می‌شوند:

درختان انبوه و سربه‌فلک‌کشیده

چشمه‌های خروشان و آبشارهای دیدنی

منظره طلوع و غروب خورشید در میان درختان

حیوانات وحشی و پرندگان

گل و گیاهان مختلف

راهنمای سفر به جنگل اولنگ شاهرود

بازدید از آبشارهای دیدنی و خروشان

جنگل اولنگ شاهرود علاوه‌بر مناظر بی‌نظیر و درختان انبوه، دارای آبشارهای دیدنی بسیاری است. آبشارهای جنگل اولنگ مکانی مناسب برای استراحت و تفریح هستند و نغمه خروشان طبیعت را به گوش شما می‌رسانند. آبشارهای دیدنی جنگل اولنگ عبارت‌اند از:

آبشار اولنگ: این آبشار بلندترین آبشار جنگل اولنگ و دارای ارتفاع ۳۰ متر است.

آبشار دوآب: آبشار زیبای دوطبقه دوآب دارای ارتفاع تقریبی ۲۰ متر است.

آبشار شیرآباد: آبشار شیرآباد به‌صورت ۷ طبقه است و با ارتفاع ۱۵ متر منظره‌ای دیدنی و جذاب را خلق می‌کند.

آبشارهای متعدد دیگر: علاوه‌بر آبشارهای ذکرشده، آبشارهای دیگری نیز در جنگل اولنگ وجود دارند که هر کدام می‌توانند به‌عنوان مکانی تفریحی محسوب شوند.

سافاری و گشت‌وگذار در جنگل با ماشین‌های آفرود

جنگل اولنگ شاهرود با انبوهی از درختان سربه‌فلک‌کشیده و مناظر بی‌نظیر، برای انجام سافاری و گشت‌وگذار با ماشین‌های آفرود مکان مناسبی است؛ آفرودسواری در این منطقه، در قلب طبیعت بکر و دست‌نخورده، باعث می‌شود که هیجان و تفریح فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. در جنگل اولنگ، مسیرهای زیادی برای آفرودسواری وجود دارد؛ بنابراین، درصورتی‌که مبتدی یا با خانواده هستید، می‌توانید مسیرهای آسان را برای سافاری انتخاب کنید؛ به‌علاوه توصیه می‌شود که پیش از انجام سافاری از وضعیت آب‌وهوایی مطلع بوده و از ماشین‌های آفرود تجهیزشده استفاده کنید.

دوچرخه‌سواری در میان درختان

دوچرخه‌سواری در میان انبوه درختان که در مسیری خاکی و پرپیچ‌وخم قرار دارند، می‌تواند تجربه مهیجی باشد. در مسیر دوچرخه‌سواری در جنگل اولنگ، گاه از روی تپه‌ها بالا می‌روید و گاه از سراشیبی‌ها سرازیر می‌شوید؛ در این میان، ممکن است شاخه‌ای با صورت‌تان برخورد کرده و لباس‌تان گلی شود؛ ممکن است از خنده روده‌بر شوید و گاه از خستگی نفس‌نفس بزنید؛ دوچرخه‌سواری در جنگل اولنگ، این‌گونه است؛ تجربه‌ای بی‌نظیر که شامل ترکیبی از شادی، هیجان و زیبایی است.

راهنمای سفر به جنگل اولنگ شاهرود

قایق‌سواری در رودخانه‌ها و تالاب‌های جنگل

جنگل اولنگ شاهرود علاوه‌بر مناظر بی‌نظیر و درختان انبوه و آبشارهای دیدنی، رودخانه و تالاب‌های متعددی نیز دارد که می‌توانند برای تفریح مناسب باشند. رودخانه‌های جنگل اولنگ فرصتی ایده‌آل برای تجربه قایق‌سواری و قایق‌رانی در دل طبیعت را فراهم می‌کنند. با قایق‌سواری در رودخانه‌های اولنگ می‌توانید از آرامشی وصف‌ناپذیر در سفر خود به اولنگ برخوردار شوید. مکان‌های مناسب برای قایق‌سواری عبارت‌اند از:

رودخانه اولنگ: این رودخانه با جریان آرام و مناظر دیدنی، مکانی مناسب برای تفریح و لذت‌بردن از طبیعت است.

تالاب‌های جنگل اولنگ: این تالاب‌ها محیطی آرام و ساکت برای قایق‌رانی و مشاهده پرندگان را فراهم می‌کنند.

هتل های شاهرود دروازه‌ای به‌سوی طبیعت بکر و جاذبه‌های بی‌نظیر

سفر به شاهرود با تنوع بی‌نظیر جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل اولنگ، می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد. برای این‌که سفر به شاهرود و جنگل اولنگ تجربه‌ای لذت‌بخش باشد، انتخاب هتل مناسب مانند خرید بلیط قطار برای سفر نقشی اساسی دارد. انواع هتل شاهرود دارای امکانات و تنوع زیادی از خدمات مناسب هستند که می‌توانند پاسخگوی نیاز تمام گردشگران باشند. هتل آزادی شاهرود از هتل های محبوب شاهرود است که با معماری مدرن و امکانات به‌روز، به انتخاب اول مسافران تبدیل شده است. از دیگر هتل های معروف شاهرود می‌توان به هتل جهانگردی شاهرود اشاره کرد؛ این هتل با موقعیت مکانی مناسب در نزدیکی جنگل اولنگ، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌دوستان است. هتل جهانگردی شاهرود دارای امکانات کامل برای مسافران است که با قیمتی اقتصادی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. علاوه‌بر هتل های ذکر شده، هتل های دیگری نیز در شاهرود وجود دارند که می‌توانید باتوجه‌به بودجه و نیاز خود هر کدام را انتخاب کنید.

رزرو هتل شاهرود و خرید بلیط برای سفر با فلای تودی

فلای تودی به‌عنوان مرجع خرید بلیط قطار و هواپیما و رزرو هتل شاهرود، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد تا سفر شما را با بهترین قیمت بلیط قطار، آسان و خاطره‌انگیز کند. در فلای تودی، امکان جستجو و مقایسه پروازهای مختلف وجود دارد که شما می‌توانید براساس نیاز خود بلیط تهیه کنید؛ همچنین، تنوع گسترده‌ای از هتل ها در سطوح مختلف با بهترین قیمت‌ها را برای رزرو ارائه می‌دهد. فلای تودی در کنار دیگر خدمات خود، امکان خرید و دریافت بلیط قطار و ارائه بیمه سفر با پوشش‌های مختلف و رزرو تورهای گوناگون و همچنین تنوع قیمت بلیط قطار را نیز برای کاربران فراهم کرده است؛ لذا با استفاده از خدمات فلای تودی می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را تجربه کرده و در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها