چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان گشایش یافت

گلستان- هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان همزمان با ماه مبارک رمضان در حالی افتتاح شد که بازدیدکنندگان در بدو ورود به این رویداد قرآنی، با غرفه کتاب مواجه می‌شوند و پیشخان رنگارنگ و متنوع آن، جلوه‌ای ویژه را پیش روی علاقه‌مندان پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، شامگاه چهارشنبه و پس از برپایی ضیافت افطاری ساده هزار نفری، آیین گشایش هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان با حضور جمعی از مسئولان، فعالان قرآنی و عموم مردم در سازه نمایشگاهی تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

نخستین غرفه این نمایشگاه قرآن محور که تا ۲۰ فروردین ماه برپا خواهد بود، غرفه کتب قرآنی ویژه گروه‌های مختلف سنی است که بازدیدکنندگان در بدو ورود به نمایشگاه با آن مواجه می‌شوند.

در این غرفه، قرآن کریم در قطع ها و طراحی های گوناگون، ادعیه، کتب داستانی، تربیتی، تبلیغی، ترویجی و تبیینی قرآنی در کنار کتب داستانی ویژه کودکان و نوجوانان به چشم می‌خورد و تا سقف ۳۰ درصد تخفیف به مخاطبان عرضه می‌شود.

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان گشایش یافت

همچنین بخشی از این نمایشگاه به غرفه صحافی به مدیریت سعید کوروش زاده، صحاف پیشکسوت گرگانی و مدیر صحافی کوروش اختصاص دارد که نمونه آثار صحافی شده قرآنی و ادعیه توسط وی در آن به نمایش در آمده و او در این نمایشگاه سفارش کار نیز می‌پذیرد.

در بخش «کبوترانه» این نمایشگاه که ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است، در کنار اجرای نمایش‌های خلاق و رویدادهای تربیتی و آموزشی قرآن محور توسط تشکل‌های قرآنی، قفسه کتاب و ایستگاه نقاشی کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان طراحی شده است که در شب نخست و افتتاحیه نمایشگاه مورد استقبال کودکان حاضر و والدین آن‌ها قرار گرفت.

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان گشایش یافت

در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه، حسن دیلم رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک بهار قرآن و بهار طبیعت و قدردانی از کلیه دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی و قرآنی که در برپایی این نمایشگاه نقش آفرینی کردند، گفت: هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان از ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۳ با غرفه‌های مختلف و متنوع قرآنی همچون کتاب، هنرهای تجسمی، بازی و سرگرمی، کرسی‌های تلاوت، کارگاه های سبک زندگی پذیرای علاقه‌مندان است.

وی افزود: نمایشگاه هشتم قرآن و عترت با شعار «می‌خوانمت» تا ۲۰ فروردین ماه دایر است و در ایام برپایی نمایشگاه علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های متنوع و متعددی را با حضور هنرمندان و قاریان استانی و ملی شاهد باشند.

حسن دیلم ادامه داد: برپایی محافل شعر و ادب، نقالی و نمایش خلاق، نمایشگاه آثار قرآنی و کرسی‌های تلاوت مردمی قرآن کریم تنها گوشه ای از برنامه های این نمایشگاه است.

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان گشایش یافت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها