سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
وبینار علمی بررسی «رسوم اقوام گلستان در ماه مبارک رمضان» برگزار می‌شود

گلستان- وبینارعلمی بررسی «رسوم اقوام گلستان در ماه مبارک رمضان» با محوریت قوم ترکمن به همت دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گنبدکاووس، از سوی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس، وبینار علمی بررسی «رسوم اقوام گلستان در ماه مبارک رمضان» با محوریت قوم ترکمن برگزار می‌شود.

این رویداد با حضور موسی جرجانی، نویسنده و پژوهشگر نام‌آشنای ترکمن در روز پنج‌شنبه ۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۶.۳۰ به نشانی https://online.mazaheb.ac.ir/ch/gonbad برپا خواهد شد.

به گزارش ایبنا، موسی جرجانی نویسنده و پژوهشگر نام‌آشنای ترکمن و دانش‌آموخته تاریخ ایران اسلامی، متولد اول فروردین‌ماه ۱۳۲۸ در روستای «پیراواش» از توابع شهرستان ترکمن‌نشین آق‌قلا در استان گلستان است.

جرجانی خبرنگار بازنشسته و بین‌المللی صداوسیما بوده و در طول دوران خدمتش در رادیو و تلویزیون، حدود ۶۰ فیلم مستند برای پخش در شبکه‌های سراسری را نویسندگی و تهیه‌کنندگی کرده و حدود ۱۲ نمایش را درباره آداب و سنن ترکمن تا به امروز در مقام نویسنده و کارگردان به روی صحنه برده است.

از وی بیش از ۵۰ عنوان کتاب درباره تاریخ، فرهنگ، آداب و مسائل دینی ترکمن‌ها و حضور آن‌ها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روانه بازار نشر شده که به‌عنوان نمونه می‌توان به کتاب‌های «سیمای اجتماعی و فرهنگی ترکمن‌های معاصر ایران»، «ایرانیان ترکمن»، «زن ترکمن»، «پژوهشی در نقش زنان ترکمن در ساختار اجتماعی - اقتصادی جامعه ایل‌نشین»، «موسیقی آیینی قوم ترکمن: سیری در جایگاه اهل‌بیت (ع)»، «پرواز بدون دوتار: داستان زندگی شهید اهل سنت ترکمن بایرام محمد خیوه‌ای» و «زندگی‌نامه ۱۶۰ روحانی برجسته ترکمن (۴ جلدی)» اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها