سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
لزوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک طی سال جدید در لرستان

لرستان - در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بر برگزاری برنامه ‌های فرهنگی مشترک با موضوع کتاب و کتابخوانی در سال جدید تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیدسجاد راستخانه، روز سه‌شنبه با حضور در دفتر اعظم روانشاد، با وی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز سال نو، گفت: ادارات کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اهداف مشترک بوده و این دو دستگاه به عنوان بازوی توانمند حوزه فرهنگ در استان در کنار یکدیگر هستند و فعالیت‌ها و نقش هر کدام به‌صورت مکمل یکدیگر بوده و تعامل و همکاری این دو دستگاه باعث تسریع توسعه فرهنگی استان خواهد شد.

راستخانه با اشاره به تعامل بالای دو دستگاه افزود: در این دوره مرزی بین دو اداره کل در هیچ سطحی وجود ندارد و از ادارات فرهنگ و ارشاد و کتابخانه‌ها در شهرستان‌های استان می‌خواهیم که این همدلی‌ها و همکاری‌ها که تاکنون نیز وجود داشته عمیق‌تر شود.

وی تاکید کرد: اگر برنامه‌های فرهنگی با هدف ترویج هرچه بیشتر توسعه کتاب و کتابخوانی به صورت مشترک برگزار شود، قطعاً نتیجه بهتری را در پیش خواهد داشت.

راستخانه به پروژه‌های ساخت کتابخانه‌های عمومی در استان اشاره کرد و افزود: برخی از این پروژه ها از جمله ساخت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های پلدختر، دورود، سلسله و دلفان که مسئولیت ساخت آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده در آستانه تکمیل ساختمان بوده که امید است در سال جدید این کتابخانه‌ها خدمت‌رسانی خود را به عموم علاقه‌مندان آغاز کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان همچنین تاکید کرد: با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بلافاصله پس از تکمیل صد درصدی ساختمان کتابخانه‌های عمومی، کار تجهیز آن نیز آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بهترین امکانات آغاز به فعالیت خواهند کرد.

روند تکمیل پروژه‌های ساخت کتابخانه‌های عمومی لرستان پیگیری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تعامل دو دستگاه در سال گذشته بیان کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از دلایل مهمی است که یک جامعه می‌تواند در برابر تباهی و هجوم فرهنگی در امان مانده و با هدف رسیدن به اهداف خود گام بردارد.

روانشاد با بیان اینکه کتاب‌ها عموماً برگرفته از نبوغ بشریت هستند افزود: کتاب آموخته‌های متفاوتی را به نسل‌های مختلف انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک میان دو دستگاه در سال جدید، روند تکمیل پروژه‌های ساخت کتابخانه‌های عمومی نیز تسریع داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها