شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
مجموعه شعر «چتر مرا بردار» منتشر شد

خوزستان - کتاب مجموعه شعر «چتر مرا بردار» سروده حمداله احمدی شاعر خوزستانی منتشر شد.

حمداله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در اهواز بیان کرد: کتاب «چتر مرا بردار» توسط انتشارات هرمز با مقدمه حمداله آصفی مدرس دانشگاه شیراز و امیر مهرداد امیری شاعر و منتقد ادبی کشور وارد بازار نشر شد.

وی با اشاره به اشعار این مجموعه عنوان کرد: این کتاب شامل ۷۷ غزل و ۴۲ رباعی است که امیدوارم مورد قبول طبع شاعران و منتقدان بزرگ کشوری قرار بگیرد.

این شاعر خوزستانی با توضیح اینکه شاعر باید با زبان روز، شعر بسراید، تصریح کرد: متاسفانه شعر برخی شاعران از معیار اصلی خارج شده و به همان زبانی که صحبت می‌کنند، شعر می‌گویند و در نتیجه شعر ضعیف ارائه می‌دهند.

احمدی ضمن گلایه از ورود افراد غیر متخصص در حوزه شعر، اظهار کرد: کسانی وارد حوزه شعر می‌شوند که اصول و مبانی شعر را رعایت نمی‌کنند و اگر من غزل سرا، سراغ شعر سپید بروم مثل بقیه می‌شوم و جذابیتی ندارد؛ باید هر شاعری به تشخص زبانی برسد، تا شناخته شود.

وی ادامه داد: اگر شاعری به تشخص زبانی در شعر نرسد، تلاش بیهوده می‌کند و در غیر این‌صورت شعر سپید سرودن آزاد است چون نیاز به وزن، قافیه و ردیف ندارد.

احمدی گفت: اگر شاعران به گذشته برگردند و اشعار فردوسی و حافظ را مطالعه کنند، درمی‌یابند که شعر سپید بنویسند.

وی یادآور شد: شعر سپید ۶۲ آیتم دارد و شاعر باید حداقل ۳۰ تا از این اصول را رعایت کند، اما شاعران ما شاید پنج تا از این معیارها را رعایت نکنند و فقط شعر می‌سرایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها