جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
دغدغه واردات مواد اولیه صنعت چاپ در مجلس دوازدهم پیگیری شود

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان، رفع دغدغه تامین مواد اولیه صنعت چاپ با لغو محدودیت واردات و پیش‌بینی بسته حمایتی را مهمترین مطالبه فعالان این عرصه از نمایندگان مجلس دوازدهم می‌داند.

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره به انتظارات اهالی چاپ و نشر از نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: از دو ماه قبل از برگزاری انتخابات دوازدهم مجلس با نمایندگان موثر مجلس و کاندیداهای مختلف دیدار داشتیم و انتظارات و توقع‌های خود را از فعالیت نمایندگان بیان کردیم. ازجمله دیداری سه ساعته با حضور بزرگان صنعت کاغذ و مقوا، مواد اولیه صنعت چاپ و فعالان حوزه چاپ با جمعی از نمایندگان داشتیم و معضلات و مشکلات را طرح کردیم.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت چاپ، سال ۱۴۰۲ با مسائل و مشکلات زیادی درگیر بودند، ادامه داد: این موضوع البته همه زنجیره‌های صنعت چاپ را در بر می‌گرفت و شامل زنجیره سلولزی و کاغذ و همه فعالان صنعت چاپ و نشر می‌شد که بخش عمده آن به موضوع مواد اولیه و کمبودهای موجود در آن مرتبط بود.

شجاع با اشاره به مسئله واردات در صنعت چاپ و چالش تامین مواد اولیه برای فعالان این صنعت گفت: ۸۵ درصد مواد اولیه صنعت چاپ، خارجی است؛ بنابراین مشکل تامین مواد اولیه برای فعالان این صنعت مثل تامین مرکب و زینک همواره مطرح بوده است؛ مسائلی که باید به شکل جدی پیگیری شود، در این زمینه مجلس می‌تواند در تسهیل یکسری قوانین همچنین مصوبات جدید، نقش موثری داشته باشد.

شجاع درباره مهمترین اقدام پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی برای بهبود واردات مواد اولیه فعالان صنعت چاپ بیان کرد: از مجلس خواستار تعیین بسته حمایتی برای تامین کاغذ و مواد اولیه صنعت چاپ هستیم؛ البته این موضوع را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت سیزدهم نیز پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که در سال جاری به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در زمینه بهبود وضعیت واردات مواد اولیه صنعت چاپ، از نمایندگان مجلس دوازدهم درخواست داریم، بحث محدودیت واردات برای کالاهای اساسی را بردارند، زیرا این موضوع خصوصاً در حوزه کاغذ مشکلاتی جدی برای فعالان چاپ و نشر ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها