شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
یکی از پارک‌های شهرکرد به «گلستان کتاب» نام‌گذاری می‌شود

چهارمحال و بختیاری - بر اساس مصوبه ششمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد، پارک تفریحی مجاور کتابخانه امیرکبیر شهرکرد به «گلستان کتاب» نام‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، در دل بام ایران، پارکی به نام «گلستان کتاب» جوانه می‌زند تا برگ‌های سبز خود را به روی دانش و فرهنگ بگشاید. این پارک که قرار است به مرکزی برای تبادل اندیشه و مطالعه تبدیل شود، نمادی از تلاش‌های مستمر شهرداری و انجمن کتابخانه‌های عمومی برای نهادینه کردن عادت کتابخوانی در میان شهروندان است.

در ششمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد که روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه با حضور اعضای انجمن در سالن شهید جعفرزاده فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بهادر عبدالغنی، فرماندار شهرستان شهرکرد، از نام‌گذاری پارک تفریحی به نام «گلستان کتاب» در مجاورت کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرکرد خبر داد و اظهار داشت که این اقدام می‌تواند به توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند و به ویژه برای نسل جدید، منبعی برای امنیت فکری و آگاهی باشد.

در ابتدای جلسه، محمد حکیم آذر، استاد دانشگاه و عضو انجمن، به معرفی دو شخصیت ادبی استان به نام محمودخان اعمی دهکردی و مریم سهرابی زراسوند پرداخت و به اهمیت شعر آن‌ها در بیان وقایع تاریخی و سیاسی اشاره کرد و حمید صالحی، رئیس شورای اسلامی شهرستان، نیز کتاب «برگ‌هایی از خاطرات من» نوشته همایون کاتوزیان را معرفی کرد و به اشعار پژمان بختیاری پرداخت.

در ادامه الهام خلیلیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد، خواستار تمایز دیوارنگاری کتابخانه‌ها از سایر ساختمان‌های شهری شد و بر اهمیت نصب المان‌هایی با محوریت کتاب تأکید کرد.

وی همچنین به اجرایی شدن ماده قانونی ۷۹ قانون مجازات اسلامی در کتابخانه‌های شهرستان اشاره کرد که به دادگستری اجازه می‌دهد تا احکام فرهنگی را جایگزین احکام قضایی کند.

اکبر ایازی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، نیز در این جلسه از آمادگی این شهرداری برای اجرای المان‌های شهری با موضوع کتاب و دیوارنگاری ظلع شرقی ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و این اقدامات را گامی مؤثر در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن کتابخوانی دانست.

این جلسه که به ریاست بهادر عبدالغنی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان شهرکرد و با حضور الهام خلیلیان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرکرد؛ حجت الله شیروانی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ اکبر ایازی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد؛ حمید صالحی، رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرکرد؛ محمد حکیم‌آذر، استادیار دانشگاه آزاد شهرکرد و جمعی دیگر از اعضا انجمن برگزار شد نهایتاً با تبادل نظر اعضا و تصویب چند مصوبه به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها