پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
شهیدی که برای امانت کتاب فرزندان مرخصی می‌گرفت

هرمزگان - همسر سومین شهید مدافع حرم هرمزگان گفت: شهید به کتابخوانی اهمیت بسیاری می‌داد و حتی برای امانت کتاب فرزندان مرخصی می‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، معصومه ادریس پور همسر رضا زارعی سومین شهید مدافع حرم هرمزگان چهارشنبه در در دیدار مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری هرمزگان همزمان با روز بزرگداشت مقام شهدا از توجه شهید به کتاب و کتابخوانی گفت.

همسر شهید با بیان کرامات و اخلاقیات شهید در این دیدار ابراز داشت: شهید زراعی نمونه پدری فوق العاده برای فرزندانش بود و به درس و ورزش آنان بسیار اهمیت می‌داد.

وی افزود: شهید به کتابخوانی اهمیت بسیار می‌داد و حتی برای امانت کتاب فرزندان از محل کار مرخصی می‌گرفت.

در این دیدار؛ مدیرکل، معاون و مربیان کانون پرورش فکری ضمن دلجویی از مادر و پدر شهید با معصومه ادریس پور همسر شهید به گفت‌وگو نشستند.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری در این دیدار گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و تکریم آنان مایه دلگرمی، قوت قلب و انگیزه مضاعف برای خدمتگزاری بیشتر و شایسته به مردم است.

وی افزود: دیدار و حمایت از خانواده و فرزندان شهدا از جمله وظایف شرعی و انسانی مسئولان است.

پشتکوهی از سه فرزند دخترشهید که عضو مرکز فرهنگی هنری زیباشهر بندرعباس هستند به عنوان سفیران امانت کتاب در این مرکز نام برد و به حضور بیشتر آنان در انجام فعالیت‌های مرکز تاکید کرد.

شهید سرهنگ «رضا زارعی» سومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان، سحرگاه روز جمعه ۱۱ اسفندماه مصادف با ۲۰ شعبان، توسط رژیم غاصب صهیونیستی در سوریه به شهادت رسید.

در دیدار جداگانه‌ای مربیان مرکز مجتمع آفرینش و کوی پلیس بندرعباس با فرزندان شهید آتش نشان فواد اورنگی که امسال به شهادت رسید دیدار کردند و ضمن دلجویی؛ یاد و خاطره شهید را گرامی داشتند.

این دیدارهمزمان با روز تجلیل از مقام شهدا، باحضور مربیان مسئول مجتمع آفرینش و مرکز شماره یک بندرعباس، با هدف نشاط بخشی به فرزندان شهدا، در منزل شهید اورنگی رقم خورد.

در این روز مربیان ضمن تجلیل از فدکاری‌های این شهید آتش‌نشان، در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی هنری محمدیاسین فرزند نونهال این شهید با همسر شهید گفت‌گو کردند.

همسر این شهید بزرگوار ضمن تشکر از حضور دوباره کانونی‌ها در منزلشان از تمایل فرزندشان به حضور در فعالیت‌های کانون به شکل مستمر خبر داد.

در این روز ضمن تشریح فعالیت‌های مناسب برای کودکان لحظات شادی با اجرای عروسک ماپت برای فرزند کودک شهید صورت گرفت. همچنین قرار شد فرزند این شهید از خدمات مرکز فرهنگی هنری شماره یک بندرعباس بهره‌مند شود.

به گزارش ایبنا، آتشیار سوم فواد اورنگی ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ حین عملیات نجات فردی در عمق چاهی ۱۲۰ متری در منطقه هشت‌بندی میناب در حدود ۱۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس دچار حادثه شد. این آتش نشان ۳۷ ساله در روز تولدش جان سپرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها