پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
سیاست نشر جمکران در سال آینده بهبود کمی و کیفی آثار است/  چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب در سال ۱۴۰۲

قم - مدیر روابط عمومی انتشارات جمکران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ این نشر ۳۵۰ عنوان کتاب چاپ کرده است، گفت: سیاست انتشارات در سال آینده بهبود کمی و کیفی آثار است.

محمدجواد شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در قم، با اشاره به فعالیت چاپ انتشارات جمکران، گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵۰ عنوان چاپ کردیم که از این عناوین حدود ۸۰ عنوان چاپ اول و حدود ۲۷۰ عنوان تجدید چاپ بوده است.

وی ادامه داد: آثار چاپ شده در موضوعات مهدویت و انتظار، دفاع مقدس، مقاومت و فلسطین، موضوعات معارفی، تاریخ تشیع، بانوان و… در رده های سنی مختلف بوده است.

شیخی تصریح کرد: مجموعه دریچه‌ای به حقیقت دنیا، مارقه الروم، بانوان شیعه، معلم انگلیسی، درخت تنها، گنجشکک و حوض آرزوها، و بابافوفو از جمله کتاب های شاخص مورد استقبال انتشارات جمکران در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیر روابط عمومی انتشارات جمکران با اشاره به برگزاری پویش‌های کتابخوانی از سوی این نشر اضافه کرد: پویش به عشق علی کتاب عیدی بدیم در عید غدیر، از حسین بخوانیم در ماه محرم و صفر، شبیه مریم در فاطمیه، چاپیدشاه در دهه فجر نمونه‌هایی از پویش‌های انجام شده است.

وی افزود: انتشارات جمکران با توان حداکثری در در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه دین استان قم، نمایشگاه دفاع مقدس همدان، نمایشگاه کتاب تبریز و نمایشگاه‌های بین‌المللی مختلف (بیروت، استانبول، بغداد، مسقط و…) شرکت داشته است.

وی یادآور شد: برگزاری نشست و رونمایی از حدود ۲۰ اثر در سالن‌های مختلف برای کتاب‌های برشانه‌های اقیانوس، سر به هوا، نیستان دی، پروفسور فوفو، درخت تنها، سیدلری از جمله فعالیت‌های ترویجی نشر بوده است.

شیخی افزود: به لطف خدا افزایش آمارها در اکثر شاخصه‌ها مثل تعداد عناوین چاپ اول و تجدید چاپ‌ها، آمارهای فروش و…، نامزدی در جشنواره‌ها و برگزیده شدن در جوایز ادبی سال مثل جایزه شهید غنی پور، جایزه کتاب سال جوانان، کتاب سال دفاع مقدس، جشنواره رشد و…، رشد چشمگیر فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و…، فعالیت ویژه در موضوع فلسطین با انتشار چند اثر در این زمینه و انتشار رایگان نسخه انگلیسی کتاب «ناپیدا ولی باما» برای آشنایی مردم جهان با امام عصر (عج) و فعالیت رسانه‌ای در حوزه جهاد تبیین در این موضوع از جمله فعالیت‌های نشر جمکران است.

نمایشگاه‌های استانی کتاب قطعاً مفید خواهد بود

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، گفت: درباره نمایشگاه‌های استانی کتاب تجربیات خوب و بدی در این زمینه داشته‌ایم. در این مورد می توان گفت نمایشگاه استانی اگر با برنامه‌ریزی خوب، در زمانی درست و با اطلاع‌رسانی و تبلیغ صحیح برگزار شود قطعاً مفید خواهد بود.

مدیر روابط عمومی انتشارات جمکران با اشاره به سیاست انتشارات در سال پیش‌رو عنوان کرد: بهبود کمی و کیفی آثار تولید شده، با هدف کشف خلأهای موجود در حوزه موضوعات معارفی و انقلابی و چاپ کتاب‌های با کیفیت در این موضوعات (به‌خصوص موضوعات مهدوی و آخرالزمانی) مهمترین سیاست‌های ما در سال آینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها