سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
رایزنی وزیر فرهنگ با معاون اول رئیس‌جمهور برای تجهیز منابع کتابخانه‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال رایزنی با آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور هستیم تا در همه سفرهای استانی رئیس جمهور، بخش تجهیز منابع کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که سه‌شنبه (۲۲ اسفند) در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در حال رایزنی با آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور هستیم تا در همه سفرهای استانی رئیس جمهور، بخش تجهیز منابع کتابخانه ها درنظر گرفته شود.

محمدمهدی اسماعیل ادامه داد: تقریباً برای هر استان می‌خواهیم به صورت جداگانه متمم سفر استانی در نظر گیریم.

وی افزود: منابع کتاب به‌روز حائز اهمیت است، اغلب کتاب‌های ما قدیمی و میزان خریدها کاهش پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاکید کرد: در حال پیش‌بینی یارانه خرید کتاب برای مردم هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تجهیز کتابخانه را در دستور کار قرار دادیم، گفت: به‌دنبال تقویت سبد فرهنگی خانوارها هستیم؛ در بعضی از شاخه‌های فرهنگی هنری، مردم به دلیل مشکلات مالی در مضیقه هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به‌عنوان مثال در جشنواره موسیقی امسال قیمت بلیت‌ها را کاهش دادیم و آثار در جنوب شهر به نمایش درآمد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش اقدامات مصوبات جلسات پیشین و گزارش برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ از جمله مواردی است که در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سایر اعضا نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها