دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
۱۸۴ برگزیده در جشنواره کتابخوانی رضوی کرمانشاه تقدیر شدند

کرمانشاه- در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی کرمانشاه ۱۸۴ برگزیده جشنواره تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، آیین اختتامیه استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شامگاه یکشنبه برگزار شد که در این مراسم از ۱۸۴ برگزیده در بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم محمد امین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۲۸ هزار و ۳۰۹ نفر در استان به صورت الکترونیک و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مکتوب مختص زندانیان بود که جمعاً ۳۱ هزار و ۱۰۹ نفر از مردم کرمانشاه در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

وی افزود: شرکت گسترده و استقبال مردم در این جشنواره نشان دهنده تلاش همکاران و علایق مردم کرمانشاه به معارف و اهل بیت (ع) است و قابل تقدیر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: بخش اعظمی از برندگان جشنواره کتابخوانی رضوی کودکان نوجوانان و جوان‌ها هستند و امید است در دور بعد با فراهم شدن شرایط بیشتر در حوزه کودکان و نوجوانان موضوع معارف اهل بیت (ع) را بیشتر گسترش دهیم و جشنواره رضوی در کتابخانه‌های عمومی را ادامه دهیم.

نسل امروز باید با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی رشد کنند

علی شعبانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز بیان کرد: در زمان مدرنیسم افرادی که قصد داشتند خود را به روز جلوه دهند و سطح بالایی را برای خود تعریف کنند یک کتاب به دست می‌گرفتند و کتاب می‌خواندند چه بسا اگر آن را مطالعه نمی‌کردند اما در عصر حاضر که ما هستیم گویا کتابخوانی و مطالعه دیگر رونق گذشته را ندارد و آدم‌ها به جایی رسیدند احساس می‌کنند انگار چیزها را می‌دانند و نیازی به کسب دانش و مطالعه ندارند.

وی گفت: اکنون نوجوانان و جوانانی که ما در جامعه دهه ۸۰ یا ۹۰ با هم اختلافات زیادی دارند و یک گسلی در بین خصوصیات آدم‌ها یا نوجوانان ایجاد شده و روحیات و اخلاقیات و فرهنگ‌ها را دچار فاصله کرده است یعنی انگار بین همه این‌ها یک گسلی ایجاد شده و همه این‌ها را از هم جدا کرده است.

معاون استاندار تصریح کرد: امروز در جشنواره کتابخوانی رضوی به ۲ هدف رسیدیم که یکی کتابخوانی و افزایش دانش و دیگری اینکه برای یک پدیده مقدس افزایش دانش است که این دانش افزایی هم حول محور پدیده مقدس بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به فضایی که امروز بوجود آمده یعنی با وجود مدرنیسم همه مقدسات در حال کنار رفتن است و ما امروز با حضور خود در این جشنواره‌ها تلاش می‌کنیم که این مقدسات را قوی‌تر کنیم که این حرکت حرکت بزرگی است.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حرکت کتابخوانی حرکت بزرگی است، گفت: انقلاب اسلامی ماحصل تمدن اسلامی بوده و ۲ جز مهم آن شامل تلاش برای دانش افزایی درست و تقدیس آن پدیده‌های نورانی است که می‌تواند به زندگی بشر نورانیت و انسانیت بخشد و انسان را از این فضای سخت نجات دهد.

شعبانی دانش افزایی را حرکتی مبارک و قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: با بررسی آمار جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه ۳۱ هزار نفر شرکت کننده داشت در این اتفاق بزرگ کتابخوانی شرکت کردند.

وی تاکید کرد: اکنون دانش آموزان ما که از کتاب گریزان و از کتاب و کتاب خواندن ترس دارند که با برگزاری چنین برنامه‌هایی این فرار از کتاب در بین نوجوانان قابل اصلاح است و اگر می‌خواهیم نسل آینده بتواند کشور را پیش ببرد و اعتلا برساند تنها شرط آن این است که این نسل بتوانند با فرهنگ این تمدن رشد کنند.

شعبانی عنوان کرد: به منظور رشد همسور با فرهنگ و تمدن اسران اسلامی باید فضاهای نامناسبی که امروز برای گمراهی بشر طراحی شده با برنامه‌های فرهنگی از بین برود چرا که می‌توان همین ۳۱ هزار نفری که در این جشنواره شرکت کردند در ۱۰ سال آینده پیشران جمع بزرگی باشند که نقش آفرینی موثر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها