چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
کاشت نهال توسط رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور در همدان

همدان - همزمان با هفته درختکاری محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور یک نهال در مجتمع فرهنگی هنری ابن‌سینای همدان کاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، عصر چهارشنبه و در حاشیه برگزاری همایش بزرگداشت حکیم نظامی در همدان، محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ادیبان و شاعران همدانی یک اصله نهال در مجتمع فرهنگی و هنری ابن‌سینای همدان کاشت.

همه شاعران پیوندی دیرینه با طبیعت دارند

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در حاشیه این برنامه سخن خود را با این بیت از غزلیات سعدی «برگ درختان سبز پیش خداوند هوش / هر ورقش دفتریست معرفت کردگار» آغاز کرد و گفت: فرهنگ و ادب ما با درخت و سبزینگی و سرسبزی پیوندی دیرینه دارد.

کاشت نهال توسط رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور در همدان

محمود شالویی بیان کرد: با توجه به پیوندی که وجود دارد، ادبیان و شاعران ما نیز به نیکی از مظاهر خالقیت اشاره کرده‌اند و به درختکاری اشاره‌های نحیفی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: مولانا، حافظ، سعدی و در مجموع همه شاعران و ادیبان که امروز مقارن با بزرگداشت حکیم نظامی است همواره در اشعار خود به طبیعت پرداخته‌اند که می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن برای طبیعت ما باشد و با خوش ذوقی ادیبان و شاعران معاصر برای پیوند با گذشتگان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها