دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزاری دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی این استان با هدف شناخت آحاد جامعه درباره دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، حیدر راهب ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: در نخستین مسابقه کتابخوانی استان که با محوریت «عفاف و حجاب» و بر اساس دو کتاب «بی‌پرده با حجاب» و «ستاره‌ها چیدنی نیستند» در پاییز سال جاری برگزار شد و بیش از ۲۲۰۰ نفر در آن شرکت کردند، بیش از یک میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا شد.

وی ادامه داد: به‌دنبال استقبال قشرهای مختلف از این مسابقه بزرگ کتابخوانی استانی، دومین مسابقه نیز با هدف شناخت آحاد جامعه درباره دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناسایی و تقویت حلقه‌های کتابخوانی موجود در استان و تقویت چرخه چاپ و نشر کتاب به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برنامه‌ریزی و اجرایی شده‌است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان بوشهر افزود: این مسابقه در سه بخش برگزار می‎شود که شامل بخش نونهال (۷ تا ۱۰ سال)، نوجوان (۱۱ تا ۱۶ سال) و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) می‌شود. متقاضیان تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند، از طریق لینک yun.ir/bushehr در این رویداد ثبت نام کنند.

راهب یادآور شد: این مسابقه برای رده سنی نونهال (۷ تا ۱۰ سال) در قالب پویش‎های قصه گویی و معرفی کتاب برگزار می‎شود که شرکت کنندگان پس از ثبت نام، می‌توانند فیلم‎های ضبط شده خود را حداکثر در ۵ دقیقه به صورت افقی در پیام‎رسان‎های ایتا و بله به شماره ۰۹۳۶۳۱۵۷۲۱۲ ارسال کنند.

وی ادامه داد: این مسابقه برای رده‎های سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۶ سال) و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) همچون اولین مسابقه، به‌صورت کتبی و حضوری برگزار می‎شود که تاریخ و مکان‌های برگزاری آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند منابع این مسابقه را که شامل کتاب‌های «موشک من» اثر گل بیگم ابراهیمی ویژه رده سنی ۷ تا ۱۰ سال، «شکار هیولا» نوشته محمد سرشار ویژه رده سنی ۱۱ تا ۱۶ سال و کتاب «عملیات احیا» اثر محمد حکم آبادی ویژه رده سنی ۱۷ سال به بالا است، با تخفیف از کتابخانه‌های عمومی و مؤسسات قرآنی استان بوشهر، خریداری و تهیه کنند.

راهب سپس به جوایز متعدد و نفیس این مسابقه اشاره و تصریح کرد: برای این مسابقه بیش از ۸۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده که در بخش نونهال به‌ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی ۳۰ میلیون ریال، ۲۰ میلیون ریال و ۱۰ میلیون ریال و به ۵۰ نفر نیز هدیه ویژه تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخش نوجوان به ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی ۵۰ میلیون ریال، ۴۰ میلیون ریال و ۳۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و به نمرات بالای ۷۰ و همچنین بین ۵۰ تا ۷۰ امتیاز نیز به ترتیب به قید قرعه ۱۰ کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی و ۱۰ کارت هدیه ۵ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: در بخش بزرگسال نیز به ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی ۶۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال و ۴۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و به نمرات بالای ۷۰ و همچنین بین ۵۰ تا ۷۰ امتیاز نیز به ترتیب به قید قرعه ۱۰ کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی و ۱۰ کارت هدیه ۵ میلیون ریالی اهدا خواهد شد. همچنین در گروه های سنی نوجوان و بزرگسال به تمام نفراتی که بتوانند نمره کامل مسابقه را کسب کنند، هدایایی تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند با شماره ۰۷۷۳۳۵۵۷۵۲۴ داخلی ۱۱۱ تماس گرفته و همچنین برای اطلاع از جزئیات و برنامه‎های آینده این مسابقه در کانال ویژه مسابقه کتابخوانی استان بوشهر در پیام‌رسان‌های ایتا و بله به نشانی buketab@ عضو شوند.

به گزارش ایبنا؛ پوستر دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر که بر اساس سه کتاب «موشک من» اثر گل بیگم ابراهیمی، «شکار هیولا» نوشته محمد سرشار و «عملیات احیا» اثر محمد حکم آبادی برگزار می‌شود، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها