سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
اهدای اسناد «خاندان آصف التجار» به مرکز اسناد قزوین

قزوین- مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزین با اعلام این خبر گفت: اسناد خاندان حاج محمدرضا آصف التجار قزوینی با هدف نگهداری صحیح، تحقیق و پژوهش به این مرکز اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، زهره ترکمن بیان کرد: اسناد اهدا شده شامل ۲۲ برگ سند متنی از خاندان آصف التجار قزوینی است.

وی تشریح کرد: اسناد مالی و حقوقی، وصیت نامه، مصالحه نامه، کتابچه دخل و خرج و … از ۱۳۰۷ تا ۱۳۲۹ ه.ق (دوره ناصرالدین شاه تا احمدشاه قاجار) مجموعه اسنادی هستند که توسط سعید آصف‌زاده به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین اهدا شده است.

ترکمن در معرفی شخصیت حاج محمدرضا آصف التجار قزوینی توضیح داد: وی فرزند میرزا عبداله تاجر قزوینی و نوه میرزا علی تاجر قزوینی، از بازرگانان معروف قزوین و از دوستان باقرخان سعدالسلطنه حاکم قزوین بوده که با روسیه و عثمانی داد و ستد داشته است.

مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین اضافه کرد: بخش دیگر این اسناد اهدایی شامل ۱۵۰ سند دیداری و شنیداری است که در نشریات قزوین منتشر شده است.

ترکمن خاطر نشان کرد: این بخش از اسناد شامل تصاویر دانش آموزان، معلمین، نمایشگاه‌های هنری دانش آموزی از سال های ۱۳۳۳ ه.ش تا ۱۳۵۵ ه.ش و نقد هنری، یادداشت، شعر طنز، اخبار رویدادهای هنری است که به قلم مرحوم استاد محمدباقر آصف‌زاده بین سال‌های ۱۳۱۹ تا ۱۳۸۰ ه ش در نشریات قزوین منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پگاه یخچالیان ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    آقای سعید آصف زاده خیلی اشتباه کردند بدون اجازه از خاندان آصفی مدارک خانوادگی را اهدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها