یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
مهمترین برنامه‌های نمایشگاه رسانه‌های ایران تشریح شد

مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه را تشریح کرد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در شبکه خبر سیما اهم برنامه‌های نمایشگاه را تشریح کرد. احسان حامدمقدم، مدیر اجرایی این دوره از نمایشگاه رسانه‌ها پیش از ظهر جمعه ۲۷ بهمن با حضور در شبکه خبر اهم برنامه‌های بیست و چهارمین دوره از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران را تشریح کرد و گفت: نمایشگاه رسانه‌های ایران علاوه بر بخش مربوط به مطبوعات و رسانه‌های برخط با پنج بخش ویژه فعال خواهد بود.

وی با یبان اینکه نمایشگاه یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونمایی از جلد دوم دانشنامه مطبوعات ایران افتتاح خواهد شد و به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دوم اسفند ماه دایر است، گفت: برگزاری ۸۰ نشست در مدت ۴ روز از جمله فعالیت‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است که ۴۰ نشست آن به طور تخصصی با محور رسانه برگزار خواهد شد و شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.

مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران همچنین عنوان کرد: ۴۰ نشست دیگر مربوط به مناظرات سیاسی در حوزه انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی است همچنین مسئولان اجرایی کشور هر روز در نمایشگاه نشست خبری برگزار می‌کنند و نشست‌های تخصصی نیز در بخش بین الملل برگزار خواهد شد.

وی بخش نوآوری و فناوری‌های نوین را از دیگر بخش‌های ویژه نمایشگاه بیست و چهارم برشمرد و گفت: نخستین بار است که این بخش در نمایشگاه رسانه‌ها دایر می‌شود که آشنایی اصحاب رسانه با فناوری‌های نوین و ایجاد بستر مناسب برای گسترش شرکت‌های دانش بنیان حوزه رسانه از اهداف مهم بر پایه این بخش در نمایشگاه است. این بخش با هماهنگی و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت مطبوعاتی ایجاد شده است.

مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران خاطرنشان کرد: خبرنویسی به کمک هوش مصنوعی و تصویرپردازی آینده رسانه در ایران با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین دو چالشی است که در بخش نوآوری و فناوری‌های نوین نمایشگاه اجرا خواهد شد.

حامدمقدم ضرورت افزایش سواد رسانه در کودکان را موجب ایجاد بخش کودکان در نمایشگاه رسانه‌ها دانست و گفت: با هدف افزایش سواد رسانه در کودکان و مهارت تولید محتوا و ایجاد قدرت تحلیل در کودکان و نوجوانان بخش کودکان در نمایشگاه دایر خواهد بود که شامل ۶ غرفه متحرک‌سازی، عکاسی، رویدادها، نمایش خلاق، بازی و انیمیشن و رسانه‌های صوتی است که در بخش رویدادها والدین تحلیل‌های کارشناسان در حوزه تولیدات رسانه‌ای کودکان را دریافت می‌کنند و این بخش مناسب بازدیدهای گروهی دانش آموزان از مدارس است.

وی بخش کافه رسانه را دیگر بخش‌های ویژه نمایشگاه رسانه‌ها معرفی کرد و افزود: در بخش کافه رسانه شاهد حضور انسان رسانه‌ها خواهیم بود که علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محور انتقال تجربه انسان رسانه‌ها، نشست‌های گفت‌وگو با انسان رسانه‌های موفق برگزار خواهد شد همچنین مناظره‌های انتخاباتی میان انسان رسانه‌ها در این بخش برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بخش بین الملل این دوره از نمایشگاه را با نگاه ویژه به غزه معرفی کرد و گفت: در این بخش ۱۲ رسانه فعال در بخش مقاومت حضور دارند و بخش بین‌الملل با برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور رسانه‌ها و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است. برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیه‌ای این نمایشگاه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها