جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
باستان‌شناس پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

ایلام- از حبیب‌الله محمودیان، مؤلف، نویسنده و باستان‌شناس پیشکسوت ایلامی به پاس سال‌ها تلاش در حوزه‌های آموزش و پژوهش و باستان شناسی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، آئین تجلیل از حبیب‌الله محمودیان پژوهشگر پیشکسوت ایلامی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام، رئیس بنیاد ایران شناسی استان، فرمانده سپاه امیرالمومنین، جمعی از مدیران و مسئولان استانی و اهالی فرهنگ و ادب و پژوهش در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام در این آئین گفت: کسانی که دل در گرو این کشور دارند و برای زنده نگه‌داشتن این تمدن و تاریخ پر افتخار قلم می‌زنند و گنجینه‌ای ارزشمند جمع‌آوری می‌کنند و در اختیار نسل بعدی قرار می‌دهند شایسته تقدیر هستند. تقدیر از یک عمر تلاش و کوشش استاد محمودیان از این گونه تقدیرهاست.

وی ادامه داد: همه به عشق ایران سرزنده ایم که همواره پرچم و نام کشورمان جلودار تمدن‌های دیگر بوده است و ایلام، بخشی از تمدن کهن ایران است، آثار کشف شده در ایلام، نشان‌دهنده عمق تمدن ایران باستان است.

در ادامه عیسی بسطامی، رئیس بنیاد ایران شناسی استان گفت: تجلیل از بزرگان حفظ و پاسداشت فرهنگ و هنر و تمدن اصیل ابرانی است و دکتر محمودیان با تلاش های فراوان، از سرآمدان روزگار ماست.

در ادامه این آئین سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین) (ع) استان گفت: دکتر محمودیان برای ما و نسل جوان یک الگو و معلم و محققی تلاشگر است که به ما درس دانایی می‌دهد.

در پایان حبیب الله محمودیان از حضور مدیران و پژوهشگران و مهمانان برنامه تقدیر کرد.

باستان‌شناس پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

به گزارش ایبنا؛ حبیب‌الله محمودیان، متولد ۱۳۲۹ درشهرایلام، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته باستان‌شناسی پیش از تاریخ ایران و عضو هیات علمی دانشگاه، از چهره‌های مطرح علمی، ادبی و پژوهشی ایلام و ایران است.وی تاکنون بیش از ۸۵ عنوان کتاب تألیف، ترجمه و منتشرکرده و در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، موفق به انجام ده‌ها پروژه و طرح پژوهشی و مطالعاتی و نیز تألیف ده‌ها مقاله در عرصه باستان‌شناسی، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران‌زمین و مسائل تعلیم و تربیت شده که در مجلات تخصصی ملی و بین‌المللی چاپ و منتشر شده است.مدیرمسئولی فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام شناسی» و مدیریت نشر زاگرو از تلاش های دیگر دکتر حبیب الله محمودیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها