پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
انتشارات «نسیم بادگیر» با آثار جدید در نمایشگاه حضور دارد

هرمزگان - مدیر انتشارات «نسیم بادگیر» گفت: با آثار جدید و فاخر در نمایشگاه حضور داریم.

عبدالجلیل مُرداسنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از حضور درخشان انتشارات بومی «نسیم بادگیر» در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان خبر داد و گفت: با آثار جدید و فاخر در نمایشگاه حضور داریم.

این ناشر هرمزگانی افزود: «سفرنامه پدرو تیشیرا» به همراه ملوک هرمز و گزیده هایی از شاهان ایران، اثر محمد آقاجری آخرین و تازه‌ترین کتاب منتشر شده «نسیم بادگیر» است.

مُرداسنگی اضافه کرد: پدرو تیشیرا، جهانگرد پرتغالی است که در واپسین سال‌های سده شانزدهم چند سالی را در ایران سپری کرد، فارسی را نیک یاد گرفت و گزیده‌ای از یکی از اسناد مهم تاریخ ایران یعنی شاهنامه‌ی تورانشاهی را به پرتغالی بازگرداند. این اثر گران سنگ همچنین در بردارنده اطلاعات ارزشمندی درباره حضور ایرانیان در جزیره‌های خلیج فارس و حتی کرانه های عربی آن و نیز سندی در رد ادعای آنان که منکر حضور دیرینه ایرانیان در این نواحی هستند، است.

وی ادامه داد: سندی که اصل فارسی آن از میان رفته و همین امر، اهمیت ترجمه آن را صدچندان کرده است. نام های نژاد کهن پارسی ملوک هرمز، سروده‌های پارسی ایشان، جاینام‌های پارسی و از همه مهم تر شاهنامه پارسی زبان آنان، که نامی بسیار آشنا و گوش نواز دارد، همگی بر حضور دیرینه ایرانیان در هر دو کرانه خلیج فارس گواهی می دهد. هرچند که ادامه این اثر، شرح دردناکی است از دست اندازی بیگانگانی که از آن سوی دنیا، تاثیرات ویرانگری بر جنوب ایران بر جای گذاشتند به طوری که حتی ریشه کن نمودن آنان نیز نتوانست اوضاع را به روال پیشین بازگرداند.

این نویسنده خوشنام هرمزگانی با اذعان به اینکه ۱۸ عنوان کتاب ارزشی را برای حضور در نمایشگاه برگزیده است، گفت: کتاب گویش شناسی شهرستان بستک اثر پژوهشی «آمنه راستگو» معلّم و محقق هرمزگانی با رویکرد بررسی ۱۰ نمونه گویش، از گویش‌های شهرستان بستک در غرب هرمزگان نیز از تازه‌های کتاب ماست.

مدیر انتشارات «نسیم بادگیر» با اذعان به تمرکز روی تاریخ و فرهنگ هرمزگان گفت: کتاب روزن رفته اثر زنده یاد منصور نعیمی، جغرافیای تاریخی استان هرمزگان از آثار احمد سایبانی، چرا فوتبال؟ کتاب ورزشی حمیدرضا سایبانی، مجموعه جامع علمی و پژوهشی ارزشمند «زبان اچمی» از سید قطب‌الدین موسوی، دانشنامه ملمداس و اثر نمایشی پنجگانه خون، خور و ملمداس از آثار علیرضا داوری، پارسیان در آئینه اسناد از کتاب‌های نصرالله کریمی، رجال پارلمانی هرمزگان کتابی از علی کمالی زاده، تاریخ صید و تجارت مروارید خلیج‌فارس از آثار سه نویسنده خارجی و ترجمه غلامرضا زائری، کتاب «بندرعباس؛ دروازه طبیعی تجاری جنوب شرقی ایران» اثر ویلم فلور، رمان «خنیاگران و بردگان» به قلم احمد دانشمند و … را به نمایشگاه کتاب می‌آوریم.

عبدالجلیل مُرداسنگی همچنین بیان کرد: دو اثر پژوهشی شامل فرهنگ عامه هرمزگان از تحقیقات روانشاد منصور نعیمی و کتابی تحت عنوان ازدواج سنتی در بندرعباس به کوشش اسحاق برخوردار زاده نیز در دست چاپ داریم.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله «نسیم بادگیر» با اشاره به اینکه ۱۳ شماره از این نشریه چاپ و منتشر شده است، گفت: آخرین شماره این مجله با موضوع سینمای هرمزگان منتشر شده که به منظور آشنایی مخاطبان، در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مُرداسنگی در پایان ابراز داشت: با توجه به اینکه کیفیت کتاب اولویت نشر «نسیم بادگیر» است، علی‌رغم اینکه ششمین سال فعالیت مان را تجربه می‌کنیم تنها ۲۱ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده‌ایم.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از ️۲۱ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در خیابان بازرگانی محله امیرآباد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها