سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
لزوم تشکیل شورای کتابداران و کتابخانه‌ها در مساجد خوزستان

خوزستان -مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با تاکید بر لزوم تشکیل شورای کتابداران و کتابخانه‌های مساجد گفت: این شورا باید با حضور کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به صورت ماهانه برگزار و برای تقویت این حوزه مشارکت و برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حجت‌الاسلام قاسم سمیری ظهر سه شنبه در نشست کتابخانه‌های تخصصی کانون‌های مساجد خوزستان و اهدای کتاب در طرح پالایش کتاب، ضمن تبریک ایام دهه فجر و فرا رسیدن مبعث رسول اکرم (ص)، بر مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برنامه‌های دهه فجر و حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات لازم است کانون‌های مساجد در بحث روشنگری و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فعال شوند.

وی با اشاره به لزوم توجه کانون‌های مساجد به بحث کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد، «اقرا باسم ربک الذی خلق» بود و این نشان از اهمیت خواندن از نظر قرآن است.

حجت‌الاسلام سمیری با بیان اینکه باید نوجوانان و جوانان را با روش‌های مختلف با کتاب و کتابخوانی آشنا و به سمت مطالعه دعوت کنیم، افزود: کتابخانه‌های کانون‌های مساجد باید در این زمینه با تلاش بیشتری وارد شوند و برنامه‌هایی متناسب با این حوزه ارائه دهند.

وی بر تشکیل شورای کتابداران و کتابخانه‌های کانون‌های مساجد تاکید کرد و ادامه داد: این شورا باید با حضور کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به صورت ماهانه برگزار و برای تقویت این حوزه مشارکت و برنامه‌ریزی شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان، ادامه داد: معرفی نویسندگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، بازدیدهای گروهی با حضور اعضای کانون‌های مساجد از کتابخانه‌های مساجد، ارائه تقویم فرهنگی سال آینده توسط کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد، توجه به مباحث علمی، ارائه گزارش فعالیت کتابخانه‌ها، ارائه کتاب‌های صوتی و … را جمله موضوعات پیشنهادی برای کتابخانه‌های مساجد عنوان کرد.

سید شاکر موسوی کارشناس کتابخانه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، نیز عنوان کرد: در سطح استان ۴۵۰ کتابخانه مخزن‌دار و باز فعالیت دارند که لازم است کانون‌های مساجد با ارائه برنامه‌های تاثیرگذار نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کودکان، نوجوانان و جوانان اقدام کنند.

در این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه در سطح کانون‌های مساجد پرداختند و در پایان حواله کتاب به مدیران کتابخانه‌ها اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها