دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
امضای تفاهمنامه معاونت علمی ریاست جمهوری و فرهنگستان  ادب فارسی

به‌منظور تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و تقویت زبان فارسی برای کاربردهای علمی تفاهمنامه‌ای میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این تفاهمنامه، ۱۵ دی در حاشیه دهمین گردهمایی موسسات فعال در آموزش زبان فارسی به امضای رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رسید.

این تفاهمنامه به منظور تحقق اهداف مشترک و توسعۀ همکاری‌های دانش‌بنیان و تقویت زبان فارسی برای کاربردهای علمی امضا شد.

موضوع این تفاهمنامه گسترش همکاری و مشارکت تحقق اهداف مشترک و توسعۀ همکاری‌های دانش‌بنیان و تقویت زبان فارسی برای کاربردهای علمی در تحقیقات بنیادین (تدوین و انتشار مجلّدات فرهنگ جامع زبان فارسی، تدوین و انتشار فرهنگ برابرهای تخصصی واژه‌های بیگانه برای گسترش واژه‌گزینی علمی در حوزه‌های موردنیاز جامعۀ دانشگاهی و گردآوری و تدوین دانشنامۀ جامع گویش‌های ایرانی وتحقیقات کاربردی است.

اهداف توافقنامه نیز شامل حمایت از تحقق مرجعیت علمی و پژوهشی مسئله‌محور تحول‌آفرین و انتشار دستاوردهای پژوهشی برتر در در سطح بین‌المللی، حمایت از زبان فارسی علمی و برآوردن نیاز جامعۀ علمی کشور در زمینۀ اصطلاحات علمی به زبان فارسی، حمایت از تحقیقات بنیادین در زمینۀ گویش‌های ایرانی و حمایت از شکل‌گیری، ایجاد و توسعۀ فنّاوری نو در زمینه گسترش و تقویت خط فارسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها