سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
تلاش برای ایجاد دامنه استانی جوایز ادبی خانه کتاب و ادبیات ایران/ رونق محافل شعر

البرز - مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از تلاش برای ایجاد دامنه استانی جوایز ادبی خانه کتاب خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، علی رمضانی بعدازظهر سه‌شنبه در محفل شعر بانوان در جریان برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با تقدیر از بانوان شاعری که از سراسر کشور و استان البرز به این محفل آمده‌اند، اظهار کرد: محفل بانوان شعر فجر یکی از محافل پررونق و دارای پیام مشخصی در جشنواره فجر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره هجدهمین دوره خود را طی می کند، یادآور شد: اختتامیه این جشنواره با حضور وزیر ارشاد برگزار و برگزیدگان جوایز خود را از دست وزیر و دیگر مسئولان ملی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اضافه کرد: در کنار این جشنواره هر سال اتفاقات دیگری رخ می دهد که یکی از آنها برگزاری محافل استانی است که این محافل طی روزهای گذشته در بوشهر، قم، البرز و چند استان دیگر برپا شد.

رمضانی بیان کرد: دیروز شیراز میزبان محفل کودکان بود و امروز کرج میزبان محفل بانوان است؛ موضوعی که در جشنواره شعر فجر همزمان پیگیری می شود رونق یافتن این هنر اول ایرانیان، در شهرها و استان‌های مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه در خانه کتاب و ادبیات ایران دو جایزه ادبی شامل جایزه جلال آل احمد در حوزه داستان و جشنواره بین المللی شعر فجر در حوزه شعر وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم که دامنه‌های استانی برای این موضوع را فراهم کنیم تا همه مردم از آن بهره‌مند شوند؛ البته شعر خودش دامنه کشوری حضور در شهرها و روستاهای مختلف و حتی حضور در حافظه همه ایرانیان را دارد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه جشنواره شعر فجر فرصت شکوفا شدن این دامنه و لذت عمومی شعرخوانی است، اضافه کرد: اگر مجموعه استان‌ها بتوانند تبلیغات بیشتری داشته باشند، از شعرای استانی و ملی در این محافل استقبال بیشتری می‌شود؛ همچنین تعدادی از بینندگان نیز در حال مشاهده این محفل از طریق شبکه تلویزیونی کتاب هستند که خودش قابل ملاحظه است؛ روز گذشته بر اساس آمار نرم‌افزاری، محفل شعر شیراز را از طریق تلویزیون اینترنتی همزمان ۱۰۰ هزار نفر در کشور ملاحظه کردند.

رمضانی با اشاره به اینکه امروز نیز همه بانوان و علاقه‌مندان به شعر در سراسر کشور امکان ملاحظه این محفل را دارند، گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و نغمه مستشار نظامی به عنوان عضو هیئت علمی جشنواره شعر فجر برای میزبانی این محفل و همچنین همکاران دبیرخانه جشنواره و معاونت شعر و ادبیات داستانی نیز تشکر می‌کنم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این محفل باعث رونق بیشتر فضای شعر در استان البرز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها