دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
نمایشگاه کتاب رفسنجان تا ۱۴ بهمن برپا است

کرمان- چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس سرچشمه ویژه مردم رفسنجان با ۱۱ هزار و ۲۵۴ عنوان در قالب ۱۶۴ هزار جلد کتاب شامگاه یکشنبه در محل سالن ورزشی عدالت رفسنجان گشایش یافت و تا ۱۴ بهمن پذیرای عموم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی کرمان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه برپایی نمایشگاه کتاب را زمینه‌ساز حضور مردم در محیط‌های فرهنگی دانست و گفت: مردم استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب سرچشمه داشتند و حدود ۷ میلیارد تومان کتاب خریداری شد. قطعاً استقبال از نمایشگاه کتاب رفسنجان بیشتر خواهد بود و مردم بیشتر خرید می‌کنند.

محسن روحی با اشاره به علاقه بسیار مردم کرمان به موضوع کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: تلاش داریم نمایشگاه قرآن کرمان را نیز به زودی برپا کنیم که بخشی از این نمایشگاه نیز کتب و محصولات حوزه قرآن است و امیدواریم همزمان با ماه مبارک رمضان این نمایشگاه در رفسنجان نیز برگزار شود.

روحی به انتخاب رابر به عنوان شهر دوستدار کتاب ایران و همچنین کسب عنوان روستای دوستدار کتاب در دو دوره متوالی از سوی روستاهای دهبکری بم و نصرت‌آباد از سیرجان نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سال پیش رو با فعالیت‌های متعددی همچون برپایی نمایشگاه کتاب، باشگاه‌های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و… با کمک اهالی فرهنگ و هنر و رسانه رفسنجان، این شهر را به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح کنیم.

نمایشگاه کتاب رفسنجان تا ۱۴ بهمن برپا است


وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح‌های متعددی برای حمایت از کتابفروشی‌ها برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: بخشی از این حمایت‌ها در قالب تخفیف‌های فصلی، تعرفه‌های فرهنگی و… است و ما از حضور کتابفروشی‌ها در نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنیم اما برگزار نشدن نمایشگاه کتاب برای حمایت ازکتابفروشی‌ها راه حل درستی نیست زیرا نمایشگاه سبب شوق و انگیزه در مردم برای خرید و خواندن کتاب می‌شود.

روحی به برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها پرداخت و این اقدام را در نتیجه توافق با تهیه‌کنندگان دانست و گفت: ما علاقه‌مند هستیم تا شهرستان‌ها بتوانند از این فرصت استفاده کنند و امسال نیز پیگیر این موضوع هستیم که امیدواریم محقق شود و ما برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها آمادگی داریم زیرا این اقدام می‌تواند در تحقق عدالت فرهنگی موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها