چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
نشریه تحقیقات اسنادی انقلاب اسلامی در فهرست نشریات معتبر وزارت علوم قرار گرفت

نشریه تحقیقات اسنادی انقلاب اسلامی موفق به کسب اعتبار علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و در فهرست نشریات معتبر وزارت عتف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشریه تحقیقات اسنادی انقلاب اسلامی موفق به کسب اعتبار علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و در فهرست نشریات معتبر وزارت عتف قرار گرفت.

با اقدامات انجام‌شده در خصوص ارتقاء و استانداردسازی نشریه «تحقیقات اسنادی انقلاب اسلامی» در وبگاه رسمی، جذب هیئت تحریریه معتبر داخلی و بین‌المللی و انطباق نشریه با شاخص‌های سنجش معیارهای کلی ارزیابی نشریات علمی این نشریه توانسته است امتیازات حدنصاب برای احراز رتبه علمی را کسب کند.

نشریه حاضر به منظور فراهم کردن محیط فکری برای پژوهشگران ملی و بین‌المللی با تمرکز بر مباحث تاریخ و اسناد انقلاب اسلامی که در پی پاسخ به پرسش‌های تاریخی و اسنادی انقلاب اسلامی انتشار خواهد یافت. صرفاً مقالاتی در این نشریه در روند داوری و پذیرش احتمالی قرار خواهد گرفت که با تکیه بر اسناد منتشرنشده یا مجموعه اسناد منتشر شده مراکز و مجموعه‌های اسنادی تدوین شده باشد و همچنین محوریت اصلی و مسائله پژوهش‌ها بر محوریت تحولات تاریخ انقلاب اسلامی باشد. این نشریه امیدوار است جهت بازنشر تاریخ متقن و صحیح انقلاب اسلامی در عرصه‌های جهانی به نشریات بین‌المللی نیز اضافه شود.

محورهای دریافت مقالات:

تبیین اسنادی تاریخ تحولات معاصر ایران (از عصر پهلوی تا دهه ۱۳۷۰)
مطالعه اسنادی احزاب، جریان ها و گروه های سیاسی و اجتماعی تاریخ انقلاب اسلامی
تاریخ محلی انقلاب اسلامی با تکیه بر اسناد
نهادها و سازمان های انقلاب اسلامی با تکیه بر اسناد
مطالعه اسنادی نقش رهبران و رجال تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی
بررسی و نقد تاریخنگاری، تاریخ شفاهی و خاطرات انقلاب اسلامی با تکیه بر اسناد

پژوهشگران، محققان و دانشگاهیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.irstudies.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها